اهدای بلیت رایگان قطار در آلمان برای سربازانی که با یونیفرم نظامی تردد کنند

به گزارش ایسنا به نقل از تلگراف، آنگرت کرامپ-کارن باوئر که مورد حمایت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان است، وعده به تحقق افزایش بودجه نظامی داده است تا پیوند بین شهروندان و نیروهای مسلح‌ آلمان را تقویت کند.

او هفته پیش به بوندستاگ (پارلمان فدرال آلمان) گفت که سیاست‌مداران باید تلاش کنند تا فداکاری‌های مردان و زنانی که در این یونیفرم‌ها خدمت می‌کنند، مورد توجه قرار گیرد.

طی مصوبه‌ای که به روزنامه “بیلد” درز پیدا کرده است، بلیت‌های رایگان قطار برای ۱۸۰ هزار سرباز که لباس‌های خاکی خود را بر تن داشته باشند، ارائه خواهد شد. نتایج یک نظرسنجی که روز پیش منتشر شد، نشان از موافقت سه چهارم آلمانی‌ها با این طرح داشته است.

کرامپ-کارن باوئر با این حال، در آلمانی که هنوز زخم جنگ‌افروزی اوایل قرن بیستم را با خود دارد، با جدالی سخت روبروست. سیاست‌مداران اغلب از ترس آسیب رسیدن به چهره عمومی‌شان، از عکس انداختن در کنار جنگ‌افزارها اجتناب می‌کنند. طرح اهدای مدال شجاعت به سربازان این کشور که یک دهه پیش مجددا معرفی شد، هنوز از دید سیاسی منازعه‌برانگیز است.

این مسئله باعث شده تا نیروهای مسلح آلمان همواره از بودجه کمی برخوردار باشند. مشاور نظامی سابق مرکل، به جهت همین موضوع هشدار داده بود که در صورت بروز تهاجم از سوی روس‌ها، ارتش از اقدام عاجز خواهد بود.

کرامپ-کارن باوئر که رهبر حزب “راست میانه” دموکرات مسیحی آلمان است، اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایی برای افزایش بودجه نظامی تا مقدار ۲ درصد از تولید ناخالص ملی این کشور دارد تا کمبود سهم آلمان را که کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۱۴ مطرح کردند، جبران کند.

حملات ائتلاف عربی به مخازن نفت صنعا
هم اکنون بخوانید

این طرح تاکنون با مقاومت جدی حزب سوسیال دموکرات آلمان که در ائتلاف با حزب دموکرات مسیحی است، مواجه شده است.

طبق گزارشات خبرگزاری آسوشیتدپرس، امسال برآورد شده است که بودجه نظامی آلمان، ۱.۳۵ درصد از کل تولید ناخالص ملی را شامل شود که بیشتر از مقدار ۱.۲۳ درصد سال پیش میلادی است.

سال گذشته با پایان رهبری مرکل در حزب دموکرات مسیحی، کرامپ-کارن باوئر متصدی این مقام شد؛ وی گزینه ارجح مرکل برای جانشینی خود است. این حزب که بیشترین محبوبیت را در آلمان دارد، در نظرسنجی‌های اخیر با ایستایی محبوبیت روبرو شده است و حال با رقابت حزب سبز آلمان نیز مواجه است. از زمان پیوستن کرامپ-کارن باوئر به دولت در هفته پیش، نظرسنجی‌ها هیچ نشانه تغییری در محبوبیت این حزب نداشته‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا