وزارت خارجه فلسطین: یورش‌های شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی هدفمند است

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد، ‌مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل و حزب راستگرای حاکم در این رژیم از مناسبت‌های سیاسی و اعیاد دینی برای اجرای هر چه بیشتر اهداف استعمارگرانه و توسعه‌طلبانه خود در سرزمین فلسطین سوء استفاده می‌کنند تا دامنه مشارکت‌کنندگان در عملیات یورش به مسجدالاقصی را گسترش دهند تا زمانی که تقسیم‌بندی مکانی آن انجام گرفت، تقسیم‌بندی زمانی آن هم انجام شود.

این وزارت‌خانه در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، درخواست‌هایی که “هیئت سازمان‌های معبد” برای افزایش یورش‌ها به مسجدالاقصی به مناسبت عید “الشفوعوت” در نوزدهم ماه ژوئن مطرح کرده، تلاشی است تا هرگونه ماهیت عربی اسلامی مسیحی قدس اشغالی را پنهان و روایت تلمودی رژیم اشغال‌گر را برجسته سازد، که این روایت به دنبال انکار فلسطینیان و ارتباط تاریخی، قانونی و دینی آنها با قدس و مسجدالاقصی است.

وزارت خارجه فلسطین ادامه نفوذ هدفمند اسرائیل به مسجدالاقصی و قدس را محکوم و نسبت به نتایج خطرناک تشدید این یورش‌ها و تبدیل ماهیت درگیری و اختلافات از مسائل سیاسی به دینی هشدار داد.

همچنین منابع خبری گزارش دادند، گروه‌هایی از شهرک‌نشینان یهودی روز یکشنبه به محوطه‌های مسجدالاقصی در قدس یورش بردند. منابع فلسطینی گزارش دادند، ده‌ها شهرک‌نشین از نخستین ساعات روز به مسجد الاقصی یورش برده و با حمایت پلیس و نیروهای رژیم صهیونیستی، در محوطه‌های مسجد الاقصی به پرسه زنی پرداختند.

در کرانه باختری نیز یک جوان فلسطینی با گلوله نیروهای اسرائیل در شمال شهر الخلیل زخمی شد. در این راستا، ‌منابع محلی و امنیتی گفتند، با زخمی شدن این جوان، درگیری‌هایی با نیروهای صهیونیستی به وقوع پیوست.

لاوروف: اگر آمریکا از خطوط قرمز عبور کند روسیه به شدت پاسخ می‌دهد
هم اکنون بخوانید

همچنین، نیروهای اشغالگر اسرائیل کشاورزان و چوپانان را در مرزهای جنوبی نوار غزه هدف گرفتند. شاهدان می‌گویند، نیروهای پیاده اسرائیل در مرزها به سمت کشاورزان و چوپانان در شرق خان‌یونس تیراندازی کردند. این شاهدان درباره جراحت‌ها و خسارت‌های این تیراندازی‌ها اظهارنظری نکردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − دو =

دکمه بازگشت به بالا