جشن امضای انتشار چهار عنوان کتاب خرمشهر برگزار شد

به گزارش ایسنا، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هر چه مبارزات پیچیده و سخت می‌شود نقش زنان به ویژه نقش زنان مومنه بیشتر می‌شود. استکبار می‌خواهد تنها یک چهره مورد نظر خود را از زن به ما تحمیل کند اما زن مقاومت و مومنه تداعی‌گر راه حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) است و ۷۰۰۰ زن شهیده ما این را ثابت کرده‌اند.

وی یادآور شد: در جنگ فرهنگی نیز نقش زنان متفاوت است و آنها می‌توانند رسالتی که بر دوش دارند را به خوبی به سرانجام برسانند.

در این مراسم، همچنین محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری گفت: ادبیات جنگ در دنیا خواستگاه دیگری دارد و با ایران بسیار متفاوت است. در ایران با توجه به نقش مؤثر زنان در دفاع مقدس این خواستگاه تفاوت‌های خاصی در خود نهفته دارد و نقش پررنگ زنان را به خوبی به تصویر می‌کشد. ایران در دوران دفاع مقدس با یک ارتش مجهز و منظم جنگید و در این میان مادران و زنان در تشویق و پشت‌گرمی دادن به مردان برای مقابله با دشمن نقش غیرقابل انکاری ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به انتشار آثار مختلف از نقش زنان در جنگ که به عنوان رزمنده و امدادگر، حضور داشتند، گفت: انتشار چنین آثاری جریان‌ساز است و در واقع می‌توان گفت انتشار این آثار آغاز راه طولانی محسوب می‌شود و ما در این زمینه وظیفه‌ای بزرگ بر دوش داریم که باید آن را به سرانجام برسانیم تا بتوانیم از این طریق نقش زن ایرانی را به دنیا بشناسانیم.

تخریب‌ها از فضایی مسموم حکایت می‌کند
هم اکنون بخوانید

همچنین مرتضی سرهنگی مدیردفتر ادبیات پایداری و مقاومت حوزه هنری یادآور شد: زمانی این باور را در ما به وجود آورده بودند که مردم ایران نمی‌توانند از آب و خاک خود دفاع کنند اما این باور در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ یعنی زمان آزادسازی خرمشهر به کلی باطل شد و از آن روز به بعد و در طول جنگ دشمنان تمام نیرو و امکانات خود را به کار گرفتند تا از موفقیت‌های ایران جلوگیری کنند زیرا برگشت از این باور برای دنیا بسیار سنگین بود. در این میان نمی‌توان نقش بانوان را در عرصه‌های مختلف نادیده گرفت.

وی در ادامه سخنانش خاطراتی از مصاحبه‌های خود را با بعضی از افسران عراقی که در اسارت ایران به سر می‌بردند، بیان کرد.

در این مراسم، سمیه شریفلو نویسنده کتاب «زیباترین روزهای زندگی»، خاطرات سیده فوزیه مدیح، فاطمه دوست‌کامی نویسنده کتاب «صباح» خاطرات صباح وطنخواه، بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب «ساجی»، خاطرات نسرین باقرزاده و فائزه ساسانی‌خواه نویسنده «کتاب چراغ‌های روشن شهر» در مورد نحوه نگارش این کتاب‌ها سخنانی بیان و کتاب‌های منتشره را امضا کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا