کتاب «چگونه دیگران را تحلیل کنیم» برای درک بهتر خود و دیگران

کتاب «چگونه دیگران را تحلیل کنیم» از جمله کتاب‌هایی است که راهنمای دیدن، شنیدن و پرسش‌های موثر برای درک بهتر خود و دیگران به شمار می‌رود.


به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «چگونه دیگران را تحلیل کنیم (راهنمای دیدن، شنیدن و پرسش‌های موثر برای درک بهتر خود و دیگران)» اثر جک لارنسون و ترجمه علی هداوند به همت نشر بذر خرد روانه بازار شده است.


آیا دوست دارید ذهن آدم‌ها را بخوانید؟ چگونه می‌توانید بفهمید یک شخص چه موقع خوشحال، اندوهگین، علاقه‌مند و هیجان زده است یا چه احساسی دارد؟ خواندن احساسات واقعی یک شخص دیگر کار ساده‌ای نیست. این یک حقیقت پذیرفته شده است که با مشاهده و در نظر گرفتن حرکات بدن (زبان تن) و چشم‌های شخص است که می‌توانید بفهمید او به چه چیز می‌اندیشد. شاید حیرت کنید که بسیاری از آدم‌ها بر این باورند که ارتباط برقرار کردن با دیگران از راه گفت و شنود رایج‌ترین شیوه است؛ اما آنچه نمی‌دانند این است که نظریه‌های ارتباط کلامی واقعی فقط ۱۰ درصد (و حتی کمتر) از مفهوم کلی پیامی است که منتقل می‌شود.


از این گذشته، آنچه آن‌ها می‌گویند هرگز نمی‌تواند به تنهایی صداقت و درستی مردم را تعیین کند. واقعیت این است که حرف‌هایی که از طریق کلام منتقل می‌شوند بیان‌کننده آن چیزی نیستند که گوینده به آن باور دارد و احساسش می‌کند. فقط با فهمیدن و کند و کاو زبانِ تَن آن‌هاست که می‌توانید عقاید و عواطف درونی و واقعی آن‌ها را مشخص و معلوم کنید.


در بخشی از کتاب آمده است:

قبل از تاریخ را در این موزه ببینید...
هم اکنون بخوانید


می‌توانید احساسات را در لحن صدای آن‌ها بشنوید، می‌توانید ببینید عضلات چهره آن‌ها چگونه کش می‌آید و حالت و حرکت بدن آن‌ها دگرگون می‌شود. «آدم‌های متفکر» اصلاً دچار احساسات و عواطف نمی‌شوند و فقط به بیان حقایق می‌پردازند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا