مدیر سابق سازمان اطلاعات انگلیس: کشور درگیر "تخریب عصبی سیاسی" است

به گزارش ایسنا، جان ساورز، مدیر سابق سرویس اطلاعات مخفی انگلیس اظهار کرد، مباحثات بر سر بریگزیت شکاف عمیقی ایجاد و جایگاه انگلیس در صحنه جهانی را تخریب کرده است و در همین حال ناآرامی‌های سیاسی دولت نیز به نگرانی‌ها درباره مسیری که انگلیس در آن قرار دارد، می‌افزاید.

این مقام انگلیسی اظهار کرد، این کشور ممکن است نخست وزیری داشته باشد که جایگاهی را که در مقام عالی رهبری به آن عادت کرده‌ایم، نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری پرس اسوسیشن، او در گفتگو با رادیو ۴ بی‌بی‌سی گفت: ما در انگلیس به سمت یک تخریب عصبی سیاسی پیش می‌رویم. فکر می‌کنم اضطراب زیادی (در انگلیس) وجود دارد زیرا با خروج از اتحادیه اروپا جایگاه بین‌المللی و قدرت اقتصادی انگلیس را در خطر بزرگی قرار می‌دهیم.

او با انتقاد از دیوید کامرون، نخست وزیر سابق انگلیس گفت، محول کردن تصمیم‌گیری برای خروج از اتحادیه اروپا به رای مردم کاری “غیرهوشمندانه” بود و “این تصمیم کشور را به شدت دچار شکاف کرده و از اهمیت و جایگاه جهانی آن کاسته است”.

ساورز در ادامه اظهار کرد: نمی‌دانم که می‌توانیم جایگاه خود را بازیابی کنیم یا خیر اما به عنوان یک کشور وارد دوران بسیار دشواری می‌شویم.

انتهای پیام

حزب‌الله مداخله آشکار آمریکا در امور لبنان را محکوم کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا