رژیم صهیونیستی امکان آزادی درآمدهای مالیاتی فلسطین را بررسی می‌کند

به گزارش ایسنا، تلویزیون”مکان”؛ رسانه رسمی این رژیم گزارش داد، این مبلغ، مالیات بر سوختی است که رام‌الله در ازای خرید سوخت به تل‌آویو می‌پردازد. پیشنهاد آزادی اموال در نشست اخیر موشه کحلون، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و شکری بشاره، همتای فلسطینی وی مورد بررسی قرار گرفت.

طبق اعلام تلویزیون رژیم صهیونیستی، یک منبع فلسطینی گزارش داده است که دو طرف به صورت اولیه با این طرح موافقت کرده‌اند.

در صورت وجود این توافق، روند کسری بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین که در اثر اختلاف بر سر درآمدهای مالیاتی با اسرائیل به وجود آمده است از ۱۶۶ میلیون دلار به ۱۱۱ میلیون دلار در ماه کاهش خواهد یافت.

پس از اینکه اسرائیل به بهانه پرداخت غرامت توسط تشکیلات خودگردان فلسطین به خانواده‌های شهدا و اسرای فلسطینی، بخشی از درآمدهای مالیاتی را بلوکه کرد، این تشکیلات دریافت درآمدهای مالیاتی از اسرائیل را نمی‌پذیرد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر در فوریه اعلام کرده بود که با دریافت درآمدهای مالیاتی کسر شده مخالف است. اسرائیل درآمدهای حاصله از مالیات‌هایی که به صورت ماهانه برای کالاهای عبوری از اراضی‌اش دریافت می‌کند، به تشکیلات خودگردان می‌دهد اما مخالفت تشکیلات با دریافت این اموال پس از آن صورت گرفت که تل‌آویو اجرای قانون تصویب شده در کنست (پارلمان اسرائیل) را آغاز کرد. طبق این قانون، به دلیل حقوقی که تشکیلات خودگردان به خانواده‌های اسرا و شهدای فلسطینی اختصاص می‌دهد، بیش از ۵۰۰ میلیون شِکِل از درآمدهای فلسطین کسر می‌شود.

انتهای پیام

ترامپ، چین را تهدید بزرگتری برای انتخابات آمریکا می‌داند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا