اخوان المسلمین مصر: مرگ مرسی واقعیت جدیدی را ایجاد کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، اخوان المسلمین مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: چند بازنگری داخلی انجام دادیم و در جریان این بازنگری‌ها بر اشتباهاتمان در دوره انقلاب و دوره حکومت و اشتباهات هم‌پیمانان و رقباء در انقلاب تمرکز کردیم.

در این بیانیه آمده است: اخوان المسلمسن در حال حاضر نسبت به تمایز میان فعالیت سیاسی عمومی و رقابت حزبی تنگاتنگ بر سر قدرت آگاه است و ما نیز معتقدیم که فضای فعالیت سیاسی عمومی در مسائل ملی و حقوق عمومی از آن ملت مصر است و ارزش‌های ملی و مسائل کلی امت نسبت به تلاش حزبی و رقابت بر سر قدرت یک عرصه وسیع‌تر برای اخوان‌المسلمین است.

اخوان المسلمین مصر در بیانیه خود آورده است: بر حمایت خود از تمامی گروه‌های ملی همسو با چشم‌انداز ما در نهضت این میهن تأکید می‌کنیم و به اعضای اخوان المسلمین اجازه می‌دهیم تا به واسطه این گروه‌ها و احزاب وارد عرصه فعالیت سیاسی شوند.

اخوان المسلمین در ادامه تأکید کرده است: مرگ محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر واقعیت جدیدی را بر شکل و ماهیت منازعه میان دو بخش انقلاب و کودتای نظامی تحمیل کرد و با وجود این واقعیت جدید باید بار دیگر دستور کار انقلاب در مصر را به سمت اندیشه و جنبش متمایل کرد.

اخوان المسلمین در ادامه مقامات مصر را به قتل عمد مرسی با بی‌توجهی به اوضاع جسمانی او متهم واعلام کرد: از تمامی تلاش‌ها برای انجام تحقیق بین‌المللی در این زمینه حمایت خواهیم کرد.

این جنبش همچنین تأکید کرد: آنچه از سوم ژوئن ۲۰۱۳ تاکنون در مصر رخ داده یک کودتای نظامی بوده که منجر به یک حکومت نظامی خونین شده است. ما این حکومت را به رسمیت نمی‌شناسیم و از نظر سیاسی نیز با آن همکاری نخواهیم کرد و تنها راه خروج از بحران کشور را پایان حکومت نظامی می‌دانیم.

تاکید الکاظمی بر ادامه پیگرد داعش در عراق
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا