روند فعلی و ترکیب کابینه رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را قربانی خواهد کرد/ موضوع برکناری آریه درعی، آغاز راه چالش‌های کابینه اسرائیل است

روند فعلی و ترکیب کابینه رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را قربانی خواهد کرد/ موضوع برکناری آریه درعی، آغاز راه چالش‌های کابینه اسرائیل است


رضا میرابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تحلیل روند فعلی شکل‌گیری چالش‌های مختلف در مسیر کابینه افراطی اسرائیل و در پاسخ به این سوال که رای دادگاه عالی اسرائیل در برکناری وزیر امور داخلی اسرائیل که رهبر یکی از احزاب افراطی اسرائیل است چه تاثیری بر کابینه بنیامین نتانیاهو خواهد داشت، گفت: این آغاز راهی است که جریان صهیونیست افراطی و دینی برای خودش و آینده سرزمین‌های اشغالی ترسیم کرده و در واقع چالش‌های آینده به مراتب از این شدیدتر خواهد بود. همانطور که می‌دانید رسما نتانیاهو، آریه درعی وزیر امور داخلی و رهبر حزب شاس را برکنار کرد، یعنی ناچار شد که به دستور دادگاه عالی تمکین کند. طرفدران این جریان در کنست نیز قطعا آرام نخواهند نشست.


وی ادامه داد: این اتفاقات در سرزمین‌های اشغالی نتیجه همان پیش‌بینی شرق‌شناسان و پژوهشگران خود صهیونیسم در خصوص اسرائیل است که نسبت به فروپاشی اسرائیل از درون هشدار دادند. این فروپاشی شامل ساختارها و جامعه اسرائیل است و سرآغاز جریانی پیچیده است. معتقدم روند فعلی، ترکیب کابینه، ساختار شکننده کنست اسرائیل و ساختار شکننده کابینه بالاخره نتانیاهو را قربانی خواهد کرد.  


این دیپلمات پیشین در پاسخ به این پرسش که علاوه بر فضای داخلی اسرائیل، دولت جدید نتانیاهو در حوزه سیاست خارجی نیز با چالش‌هایی مواجه است و به نظر می‌رسد متحدین این رژیم نیز قادر به تعامل با این کابینه افراطی نیستند، حامی اصلی اسرائیل چگونه با این کابینه تعامل خواهد داشت، گفت: اگر به یاد داشته باشید همان روزهای آغازین تشکیل کابینه نتانیاهو، ایالات متحده به‌صورت تلویحی با شکل‌گیری کابینه‌ای متشکل از جریان‌های افراطی مخالفت کرده بودند.

آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره ملی پانتومیم ایران معرفی شدند
هم اکنون بخوانید


وی افزود: آخرین موضع نیز چند روز قبل اتخاذ شد که سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که طرف گفت‌وگوی ما در دولت اسرائیل تنها شخص نتانیاهو است و با دیگر اعضای کابینه کاری نداریم و به معنای دقیق‌تر دیگران را به رسمیت نمی‌شناسیم. این چالشی است که این کابینه بسیار ناهمگون در روابط خارجی خواهد داشت. 


میرابیان در پاسخ به این پرسش که فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در تازه‌ترین اظهارنظر پیرامون موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل، مسأله فلسطین را پیش شرط این عادی‌سازی دانسته است، آیا این اظهارات نیز با توجه به نوع کابینه اسرائیل بیان شده است، گفت: این موضع جدید نیست و بارها ریاض این پیش‌شرط را مطرح کرده است. وزیر خارجه سعودی این مسأله را در واکنش به اظهارات و گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده و عنوان شده که اسرائیلی‌ها به دنبال عادی‌سازی روابط با عربستان هستند، بیان کرده است. این در واقع پاسخ به گمانه‌زنی‌های اخیر است. 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا