صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور تشکیل می‌شود


صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور تشکیل می‌شود

نمایندگان مجلس تصویب کردند که صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور تشکیل شود.

به گزارش پایگاه خبری سیاسی اعتماد نو به نقل از ایلنا، نمایندگان مجلس  نوبت عصر امروز دوشنبه مواد ۶، ۷، ۸ و ۹ لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را تصویب کردند.

طبق این مصوبه به منظور تکریم و حمایت از قهرمانان، پیشکسوتان، نابینایان، ناشنوایان، معلولان و جانبازان ورزشی دارای عناوین قهرمانی المپیک و پارالمپیک، جهانی، آسیایی، پارآسیایی و ملی غیر شاغل و فاقد درآمد مستمر و مشخص، صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی با شخصیت مستقل وابسته به وزارت ورزش و جوانان با استفاده از منابع و امکانات موجود ادامه فعالیت می‌دهد. اصلاح شرایط و مقررات فعالیت وظایف و اختیارات و ترکیب هیئت امنا و هیئت عامل موجود در اساسنامه ظرف مدت شش ماه بعد از لازم الاجرا شدن این قانون با پیشنهاد این وزارت خانه به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

وزارت ورزش و جوانان مکلف است گزارش عملکرد سالانه صندوق را با ذکر منابع و مصارف مربوط به دیوان محاسبات و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

براساس ماده ۷ وزارت ورزش و جوانان مکلف است ظرف مدت شش ماه بعد از لازم الاجرا شدن این قانون ساختار سازمانی و تشکیلات تفصیلی این وزارت خانه را تهیه کنند و به تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور برساند.

طبق ماده ۸ آئین‌نامه اجرایی این قانون ظرف مدت شش ماه بعد از لازم الاجرا شدن آن توسط وزارت ورزش و جوانان تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

آغاز جلسه علنی مجلس/ سوال از وزیر نفت در دستور کار نمایندگان
هم اکنون بخوانید

براساس ماده ۹ از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، قانون تأسیس سازمان تربیت بدنی ایران مصوبه ۱۳۵۰ لغو می‌شود.

همچنین ماده ۵ این بخش مربوط به تشکیل شورای عالی تربیت بدنی و ورزش برای بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی ارجاع شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا