همه ما باید در جهت خدمت به مردم کشورمان تلاش جهادی کنیم

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت:‌ بهترین راهکار برای غلبه بر مشکلات و تراکم کار در تشکیلات قضایی، انجام اقدامات جهادی است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست دوره‌ای روسای دادگستری و دادستان‌های شرق استان تهران ضمن تقدیر از زحمات مدیران قضایی، قضات و کارکنان اداری به بیان روایتی از پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) با این مضمون که کسی که رضایت و خشنودی خداوند متعال را بر رضایت و خشنودی خود ترجیح دهد خدا نیز او را در برآوردن نیاز مردم کفایت می کند پرداخت.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: امروز تشکیلات قضایی از یک سو با حجم فراوان کار و پرونده‌ها و از طرف دیگر با کمبودها و مشکلات عدیده‌ای مواجه است و مرتبا از این وضعیت، گله و شکایت می‌شود و بهترین راهکار برای برون رفت از این امر غلبه بر مشکلات مطروحه، قطع نظر از پیگیری‌های مدیریتی که جای خود دارد، مسلما انجام اقدامات جهادی آن هم فقط برای جلب رضایت خداوند متعال است. به عبارت دیگر از مفاد روایت فوق چنین استفاده می شود که چنانچه ما رضایت حق را بر رضایت خود و دیگران ترجیح دهیم در آن صورت با کمک الهی مشکلات و خواسته های مردم از عدلیه برطرف خواهد شد که امید است همکاران در حوزه های قضایی مختلف با این رویکرد به انجام وظایف محوله بپردازند.

اسماعیلی خطاب به مدیران قضایی تاکید کرد: در همین راستا باید میان مجموعه مدیریت قضایی و افراد تحت مسئولیت آنان تعامل و همدلی عمیق وجود داشته باشد؛ لذا از این رو رابطه تنگاتنگ دادستان و رئیس کل دادگستری را یک الزام اداری می‌دانم چه به صورت درون سازمانی و چه به صورت برون سازمانی، با تحقق مراتب مذکور و برقراری وحدت عملی، در رتق و فتق امور، موفقیت‌های بی‌شماری حاصل می‌شود و عمده‌ترین نتیجه آن ارتقای سطح رضایت مندی مردم خواهد بود. توقع مدیریت استان از مسئولین قضایی انجام نظارت همه جانبه از حیث عملکردی و رفتاری بر همکاران در برخورد با مردم و سایرین است.

مذاکره مجدد به هیچ وجه شدنی نیست/ همه باید به اجرای موثر برجام برگردند/ مردم ایران باید اثرات رفع تحریم‌ها را احساس کنند
هم اکنون بخوانید

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: رهبری در دیدار با مردم انقلابی قم با اشاره به حوادث اخیر فرمودند در مسیر خدمت رسانی به مردم در بخش های مختلف کاستی‌هایی وجود دارد و ضروریست سریعا رفع شود، با توجه به این فرمایش رهبری همه ما موظفیم با هدف جلب رضایت الهی و با تمام توان در جهت خدمت به مردم بصیر و آگاه کشورمان تلاش جهادی کنیم.

اسماعیلی در پایان سخنان خود بار دیگر به رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن با یک اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی دقیق و زمان بندی مناسب و همچنین ثبت صحیح اطلاعات در سیستم سمپ – سیستم مدیریت پرونده های قضایی – از سوی کاربران مربوطه تاکید کرد.

در ادامه جلسه مطابق با دستور کار تنظیمی، آمار دقیق و کاربردی عملکرد دادگستری‌ها و دادسراهای شرق استان تهران به تفکیک از ناحیه شجاعی سرپرست حوزه معاونت آمار و فناوری اطلاعات مطرح شد و به نحو مبسوط مورد بررسی و مداقه قرار گرفت و سپس مدیران قضایی حاضر در جلسه به بیان آمار عملکرد و نیز مشکلات مربوط به حوزه مسئولیت خود پرداختند که حسب مورد از سوی معاونین قضایی رییس کل در قسمت‌های مختف، پاسخ های لازم ارائه و در نهایت تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 1 =

دکمه بازگشت به بالا