عدالت علت اصلی شهادت امام علی (ع) بود

دکتر قاسم جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ممکن است به ظاهر بگوییم ابن ملجم مرادی قاتل اصلی امام علی (ع) بوده است، افزود: اما در حقیقت جهل تعدادی از مردم و اجرای عدالت امام علی (ع) موجب شده بود تا عده‌ای نتوانند ایشان را تحمل کنند و اقدام به شهادت این امام بزرگوار کردند.

وی ادامه داد: عدالت‌خواهی امام علی (ع) به اندازه‌ای بود که در نهج‌البلاغه نقل کرده‌اند که اگر من را با بدن برهنه بر روی خارهای بیابان بکشند و از بدنم خون جاری شود بسیار بهتر از آن است که در روز قیامت در محضر خداوند و رسول خدا (ص) از من بازخواست کنند که به یکی از بندگان خدا ظلم کرده‌ام.

جعفری با بیان اینکه اگر به تک تک احادیث نقل‌شده از سوی امام علی (ع) توجه کنیم می‌بینیم که این امام بزرگوار به مسئله عدالت و اجرای آن بسیار توجه داشته‌اند، اظهار کرد: امام علی (ع) شعار نمی‌داد بلکه تمام تلاش را به کار می‌بست تا عدالت را در امر حکومت‌داری اجرا کند و در آئین حکومت‌داری چیزی کم نمی‌گذاشت.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بنابراین در زمان حال نیز باید افرادی سر کار قرار گیرند که هم سالم باشند و هم دستشان به جیب بیت‌المال نرفته باشد تا بتوانند جلو مشکلاتی را که هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم همچون فساد اقتصادی بگیرند.

او تاکید کرد: مبارزه با فساد دست پاک و دستمال پاک می‌خواهد. اگر در جامعه نظارت‌ها به درستی صورت گیرد و تصمیم‌های قاطعانه اجرا شود، جلو رانت و فساد اقتصادی نیز به طور حتم گرفته خواهد شد.

بازی‌های رایانه‌ای و معمای شکل‌دهی به تفکرات و کنش‌های رفتاری «نسلِ Z»/ موج‌سواریِ تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای در بحران‌های اجتماعی
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − سه =

دکمه بازگشت به بالا