جزئیات فاز اول پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی

به گزارش ایسنا، در جریان این بازدید اعلام شد: “این پروژه با هدف احیای تالاب انزلی که نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار منطقه دارد، صورت گرفته است و این امر با استفاده از دانش و تجربه کارشناسان ایرانی و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه تهران، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، استانداری گیلان، اداره کل محیط زیست گیلان و دستاوردهای برخی از شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری گیلان در حال انجام است.

از سال ۱۳۹۴ گونه مهاجم سنبل آبی در تالاب انزلی شروع به گسترش کرده که خوشبختانه در حال حاضر تحت کنترل است. حذف فیزیکی این گونه مهاجم با همکاری اداره کل محیط زیست گیلان در حال انجام است.

اقدامات دیگری مثل لایروبی و بندسازی جهت جلوگیری از کاهش سطح تراز انجام شده است و تغییرات سطح آب تالاب انزلی یکی از اقدامات مهم انجام شده در پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی است. همچنین دستگاه ترازسنج در این تالاب نصب شده و درحال فعالیت، کنترل و نظارت است”.

در این بازدید دکتر مهدی کشمیری مدیر کل دفتر سیاستگذاری و اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، دکتر عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مصطفی سالاری استاندار گیلان و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

​خدمات دهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ناجا در نوروز
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + یک =

دکمه بازگشت به بالا