پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی/ ورود سامانه بارشی به کشور

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

رئیس اورژانس کشور:

آمبولانس های کشور ۲برابر شد / مصدومان سیل در کل کشور کمتر از ۱۲۰۰ نفر

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشوربا بیان اینکه برخی سیل‌زدگان را با بالگرد به نقاط امن منتقل کردیم،گفت: حدود ٢۵٠٠ نفر منتقل شدند که ۵٠٠ نفر از آن‌ها مادر باردار بودند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تا به امروز مراقبت‌ها بسیار مناسب بوده است و ما یک مورد بیماری واگیردار نیز نداشتیم، اظهار کرد: هر جای دیگر دنیا با این تلفات لاشه‌های احشام موجب طغیان بیماری‌های واگیردار می‌شد اما خوشبختانه مراقبت بسیار خوبی انجام شد و در حال حاضر کار ما همین مراقبت‌های پس از سیل است.

ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر هفته

احد وظیفه،  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش پراکنده در برخی نقاط کشور طی امروز و فردا، از ورود سامانه بارشی در بعدازظهر روز پنجشنبه (۱۹ اردیبهشت) از غرب کشور خبر داد.

به گفته وظیفه، در اواخر روز جمعه و طی روز شنبه ( ۲۱ اردیبهشت) با نفوذ جریان خنک شمالی روی سواحل دریای خزر، برای استان‌های واقع در این مناطق بارش باران گاهی همراه با رعدو برق پیش‌بینی می‌شود.

اعلام «شهریه» مدارس غیردولتی تا پایان اردیبهشت/پیش‌ثبت‌نام بلامانع است

مجتبی زینی وند،‌ رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از اعلام شهریه مدارس غیردولتی تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: پیش ثبت نام مدارس ممانعتی ندارد ولی وجه شهریه باید کمتر از سال گذشته باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر مبلغ درخواست شده بر اساس الگوی شهریه سال گذشته باشد مشکل و مانعی ندارد گفت: والدین می‌توانند چک بدهند اما باید مبلغش کمتر از سال گذشته باشد.

تشدید برخورد با تخلفات اتوبوسهای شرکت واحد

سرگرد نصیر ملا، رییس اجراییات پلیس راهور فاتب از برخورد با تخلفات اتوبوس‌های شرکت واحد خبر داد.

وی دراین‌باره گفت: گاهی مشاهده می‌شود که اتوبوسهای شرکت واحد مخصوصا اتوبوس‌های BRT و مشخصا اتوبوسهایی که بر روی آنها پلاک ملی الصاق نشده است اقدام به انجام تخلفاتی نظیر عبور از چراغ قرمز  می‌کنند و منشاء این امر شاید از آنجایی باشد که رانندگان اینگونه وسایل نقلیه تصور می کنند که امکان ثبت تخلفات آنان وجود ندارد.

نکاتی که سیل‌زدگان در بازگشت به خانه باید بدانند

یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه بیش از یک ماه از وقوع سیل در کشور می‌گذرد و حالا در حال فروکش کردن است، نکاتی را درباره پساسیل و چگونگی آماده‌سازی منزل و لوازم آن برای سکونت مجدد ارائه کرد.

دکتر عباس استاد تقی زاده در این باره اظهارکرد: پس از فروکش کردن سیل بسیاری از مردم قصد بازگشت به خانه‌هایشان را دارند، در حالی که برخی از این خانه‌ها به علت برخورد با آب مقاومت خود را از دست داده‌اند.

شیر ایرانی فقط در اسارت تکثیر می‌شود

یک متخصص اکولوژی حیات وحش و مدیریت زیستگاه‌ها ضمن اشاره به اینکه شیرهای ایرانی منتقل شده به باغ‌ وحش تهران قرار است که فقط در اسارت تکثیر شوند، گفت: ویژگی‌های ظاهری و شجره‌نامه «هیرمان» نشان می‌دهد که این گونه مختص کشور ما است.

20 هزار هکتار از اراضی اطراف تالاب میقان تحت حفاظت منابع طبیعی قرار گرفت
هم اکنون بخوانید

افشین علیزاده با اشاره به اینکه حفاظت از ژن جانور در باغ‌ وحش‌ها کار مثبت و موفقیت آمیزی است، گفت: متاسفانه شیر ایرانی در کشور به دلیل عدم حفاظت، شکار بی‌رویه و از بین رفتن زیستگاه منقرض شد اما نمونه‌هایی از آن در باغ‌ وحش برخی کشورها نگهداری می‌شود که یک جفت و نر ماده از آن‌ها قرار است تحت نظر اتحادیه باغ‌ وحش‌های اروپا در باغ‌ وحش تهران تولید نسل کنند.

واکنش آموزش و پرورش به پخش موسیقی‌های غیرمجاز در مدارس

مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران نسبت به پخش موسیقی‌های غیرمجاز در مدارس واکنش نشان داد و تاکید کرد که شاداب سازی مدارس در چارچوب شرع و قانون معنا پیدا می‌کند و به هیچ عنوان مساوی با ابتذال نیست.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از شهروندان تهرانی تقاضا کرد در صورت اطلاع از این گونه ناهنجاری‌ها آموزش و پرورش شهر تهران را در راستای اجرای قانون یاری کرده و از طریق شماره تلفن‌های ۸۸۹۶۴۰۰۶ و ۸۸۹۵۴۵۰۶ و یا از طریق سامانه شکایات آموزش و پرورش موارد و اطلاعات لازم در اختیار آنها قرار دهند.

زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی اعلام شد

محمدحسن زدا،‌ سرپرست سازمان تامین اجتماعی از اعمال مابه التفاوت افزایش حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان این سازمان از ماه جاری خبر داد.

وی افزود: مابه التفاوت حقوق فروردین ماه نیز در صورت تامین مالی با حقوق اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود در غیر این صورت مستمری‌بگیران این مابه‌التفاوت را با حقوق خردادماه دریافت می‌کنند.

ضمن تشریح خدمات ارایه شده به بیماران خاص، اعلام شد

علت شیوع تالاسمی در سیستان و بلوچستان/ روند بروز سرطان تا ۲۰ سال آینده

دکتر مهدی شادنوش، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، چگونگی ارایه خدمات درمانی و همچنین تدابیر اندیشیده شده جهت تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص را تشریح کرد.

شادنوش ادامه داد: در  سال گذشته در ۲۲۷ بخش بیش از ۱۸ هزار بیمار تالاسمی، در ۶۳ بخش حدود ۱۲ هزار بیمار هموفیلی، در ۵۸۴ بخش حدود ۳۴ بیمار دیالیزی خدمات دریافت کرده‌اند. همچنین در ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی ۱۶۲۵ بیمار خدمت دیالیز دریافت کردند. این آمار در مورد بیماران ام اس به ۶۷ هزار مورد، بیماران «ای بی» ۶۳۰ مورد و بیماران «ام پی اس» به ۳۳۵ بیمار رسید.

سیل سوال «چگونگی دستگیری معتادان» از خط ملی اعتیاد

ماریت قازاریان، رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه پرسش در مورد ماده مخدر «شیشه» در رتبه اول تماس‌ها با خط ملی اعتیاد در سال گذشته بوده است، از افزایش تماس‌های مرتبط با مصرف «الکل» خبر داد.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی توضیح داد: درباره “اشتغال” معتادان نیز در گذشته تماس‌های خیلی کمی برقرار می‌شد، اما طی ماه‌های اخیر به تماس‌های مرتبط با حوزه اشتغال و مسکن معتادان که بیشتر جنبه‌های حمایتی دارد، افزوده شده است. درخواست نشانی مراکز هم از دیگر موضوعات مطرح شده است. امسال نشانی‌ها کاملاً به روز رسانی شده است چراکه همیشه از استان‌های این اطلاعات را می‌گرفتیم، اما امسال تک تک آنها را از نظر نشانی و شماره تماس چک کردیم.

انسداد مقطعی جاده هراز از ساعت ۲۳ امشب
هم اکنون بخوانید

بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد از خدمات بیمه سلامت از اول خرداد

یکی از طرح‌هایی که در جهت اجرای قانون اعتماد نو به نقل از برنامه پنجم توسعه و ادغام سازمان‌های بیمه‌گر صورت گرفت، ادغام بیمه “مددجویان شهری کمیته امداد” در سازمان “بیمه سلامت” است و تفاهم‌نامه‌ای نیز در همین زمینه در روزهای پایانی فروردین ماه به امضای مسوولان مربوطه رسید.

حاج‌قاسم‌علی مدیرکل بیمه‌گری سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه مددجویانی که کارت کمیته امداد داشتند، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرداد یا بیمه سلامت استان خود مراجعه کرده و در سامانه ثبت نام کنند، گفت: افراد با در دست داشتن کارت ملی، کارت کمیته امداد و شناسنامه می‌توانند در سامانه ثبت نام کرده و از اوایل خرداد ماه از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وزیر بهداشت تاکید کرد

ارز ۴۲۰۰ تومانی تنها راهگشای صنعت دارو

وزیر بهداشت درباره تغییر نرخ ارز دارو گفت: ابتدا باید بتوانیم سرمایه در گردش صنعت دارو را تقویت کرده و سپس درباره تغییر نرخ ارز تصمیم‌گیری کنیم.

دکتر سعید نمکی درباره تغییر قیمت ارز دارو نیز گفت: فعالان اقتصادی دارو معتقدند که به دلیل بنیه اقتصادی پایین صنعت دارو، فعلاً ارز ۴۲۰۰ تومانی تنها راهگشای این عرصه است و اگر قیمت ارز را بالاتر ببریم، به دلیل سرمایه در گردش بیشتری که صنعت نیاز دارد، دچار مشکل می‌شویم.

بررسی مدارک متقاضیان طرح ترافیک پایگاه خبریی در کارگروه هفت نفره

فرهاد خوانساری، دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه‌ پایگاه خبریی از بررسی مدارک پایگاه خبریان متقاضی طرح ترافیک خبرداد.

به گفته دبیر کارگروه بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه‌ پایگاه خبریی، اعضای این کارگروه تلاش می‌کنند تا ۳۱ اردیبهشت ماه نسبت به بررسی مدارک پایگاه خبریان ثبت نامی اقدام کنند با این حال تا زمانی که کار بررسی تمام نشود، طرح ترافیک ۹۷ برای این افراد دارای اعتبار است.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در ایسنا اعلام کرد

تایید توان جسمی اکثر زائران حج امسال/ اعزام گروه‌های پزشکی از ۱۳ تیر به عربستان

دکتر محمد تقی حلی‌ساز ، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اعلام تایید توان جسمی اکثر زائران حج تمتع امسال از اعزام نخستین گروه مرکز پزشکی به عریستان از ۱۳ تیر خبر داد.

وی با بیان اینکه معاینه حجاج ایرانی پیش از اعزام به حج یکی از اقدامات انجام شده از سوی این مرکز است، گفت: از میان ۸۶ هزار زائری که امسال به حج مشرف خواهند شد، اقدامات مربوط به معاینه بیش از ۷۰ هزار نفر انجام شده و اطلاعاتشان نیز به طور کامل ثبت شده است. معاینات دیگر حجاج نیز یا اطلاعاتش هنوز ثبت نشده یا انجام نشده که طی چند روز آینده به طور کامل انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی اعلام شد

ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر هفته

نکاتی که سیل‌زدگان در بازگشت به خانه باید بدانند

ترکیبات کرم‌ ضدآفتاب وارد جریان خون می‌شود

اسیدپاشی مردی به صورت همسرش

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا