تلاش سازمان استاندارد برای توسعه تجارت با سوریه

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان ملی استاندارد ایران، نیره پیروزبخت با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های موجود بین دو کشور، بر صادرات و واردات کالای با کیفیت و استاندارد مناسب تاکید کرد و افزود: از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم تا کالای مرغوب میان دو کشور مبادله شود.

وی با اشاره به ارتقای جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران در قانون جدید این سازمان، اظهار کرد: گواهینامه‌های این سازمان در بسیاری از کشورها دارای اعتبار است و ما می‌توانیم از این امتیاز برای کمک به تجارت سوریه استفاده کنیم.

پیروزبخت ادامه داد: برای به حداقل رساندن توقف کالا در مرزهای دو کشور هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد.

سامر الدبس، رئیس هیأت مدیره اتاق صنایع و معادن سوریه در این نشست ضمن قدردانی از حمایت‌های ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه، گفت: با توجه به آسیب‌ها و مشکلاتی که در این کشور ایجاد شده است و تحریم‌هایی که ایران با آن درگیر شده، احساس مشترکی داریم.

این مقام مسئول سوریه با بیان اینکه مقامات این کشور بر توسعه روابط اقتصادی امیدوار هستند گفت: لازم است روابط اقتصادی نیز در حد روابط سیاسی ارتقا یابد.

هیأت سوری با اشاره به حجم تبادلات ۱۰ میلیارد دلاری بین ایران و سوریه گفت: لازم است با رفع موانع تجاری مبادلات تجاری بین دو کشور رونق یابد.

در این دیدار، سفیر سوریه در ایران نیز خواستار رفع موانع تجاری بین دو کشور از طریق پذیرش استانداردهای مورد قبول برای تحکیم روابط اقتصادی شد.

در این جلسه که رئیس کمیته عالی سرمایه‌گذاران و اعضای اتاق بازرگانی مشترک سوریه و ایران نیز حضور داشتند، مقرر شد کارگروه فنی بین دو کشور با مسئولیت مدیران مربوطه ایجاد شود.

سال آینده برای تامین نان کشور نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + شش =

دکمه بازگشت به بالا