قطر: شورای امنیت دست به اقدامات قاطعانه‌تری در مورد لیبی بزند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، الشیخه علیا احمد بن سیف آل ثانی، سفیر قطر در سازمان ملل اعلام کرد، مداخلات خارجی حاکمیت لیبی و امنیت آن را تضعیف می‌کند و از طرفی هم از زمان پیشروی نیروهای خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی به سمت طرابلس از اوایل ماه میلادی جاری سکوت بین المللی شدت گرفته است. نیروهای ارتش ملی تحت حمایت کشورهایی از جمله فرانسه، آمریکا، مصر، امارات و عربستان قرار دارند.

این مقام دیپلمات در سخنرانی خود در شورای امنیت بر حمایت قطر از دولت توافق ملی لیبی به عنوان دولت مشروع و تلاش‌های فرستاده سازمان ملل به این کشور در دستیابی به راه حل سیاسی عادلانه برای حل بحران لیبی تاکید کرد.

وی افزود: قطر نسبت به قرار گرفتن مجدد در پرتگاه آشوب و ناامنی در غرب لیبی هشدار می‌دهد چراکه این امر پیامدهای خطرناکی بر روند سیاسی و پتانسیل نهادهای حاضر در این مناطق در حمایت از شهروندان و اداره امور آنها از سویی و حل مشکل مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان‌ها از سوی دیگر خواهد داشت.

آل ثانی تصریح کرد، وضعیتی که لیبی در نتیجه تشدید تنش و حمله به طرابلس در آن قرار دارد و بازتاب این وضعیت بر اتحاد لیبی و آینده راه حل سیاسی مسائلی هستند که مستلزم می‌سازند شورای امنیت اقدامات قاطعانه‌ای برای ممانعت از عاملان این تنش و اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت اتخاذ کند.

انتهای پیام

تلاش‌های کویت برای برگزاری نشست بین قطر، امارات و مصر
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا