جمعیت ایران جنبه‌های فنی لازم برای حضور در پاسخگویی بشردوستانه را دارد

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، دکتر حسن صفاریه معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در این نشست اظهار کرد: چندین سال زحمت و فعالیت منجر شد تا جمعیت ملی ایران به توان پاسخگویی در عرصه ملی و بین المللی دست یابد که این اتفاق برای ما و همه انسان هایی که قرار است از این خدمات بهره مند شوند جای خوشحالی دارد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی در ادامه ضمن ارایه توضیحاتی از فعالیت های این معاونت، گفت: جمعیت ملی ایران حدود ۹۵ سال قدمت دارد که از ابتدای فعالیت خود، در زمینه ارایه خدمات بهداشتی و درمانی شاخص بوده به طوریکه مسئولیت تمامی بیمارستان های کشور را نیز به عهده داشته است.

صفاریه با تاکید بر اینکه در زمینه درمان اضطراری توانسته‌ایم پوشش کافی و کاملی را در حد مقدور برای کل کشور فراهم کنیم، عنوان کرد: این توان همچنان حفظ شده است؛ به طوریکه امروز جمعیت هلال احمر در عرصه درمان داخل کشور ۴۲ مرکز درمانی و ۲ بیمارستان بزرگ دارد و همچنین در عرصه خارج از کشور نیز مراکز درمانی از جمله پلی کلینیک‌های تخصصی و بیمارستان‌های جمعیت در ۱۴ کشور دنیا فعال هستند.

وی با اشاره به ارایه سالیانه ۲ میلیون خدمت توسط ۳۶ داروخانه جمعیت هلال احمر در سطح کشور، افزود: جمعیت هلال احمر در حوزه توانبخشی با سابقه ۵۵ ساله نقشی بسیار مهم را ایفا می‌کند که با ۱۲۶ مرکز توانبخشی در سطح کشور شامل ارتز و پروتز، مراکز فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و ….، سالیانه ۵۵۰ هزار خدمت ارایه می کند و این شبکه کارآمد می‌تواند همواره در خدمت پاسخگویی بهداشت و درمان اضطراری باشد.

ایجاد پلیس فتا در تمام شهرستان‌ها در اولویت است/ لزوم فوریت در برخورد با کلاهبرداری‌ها
هم اکنون بخوانید

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی خاطرنشان کرد: ما کشوری حادثه خیز هستیم و در بسیاری از مواقع این حوادث تبدیل به سوانح می شوند؛ به ویژه در ۶ ماه گذشته که در اغلب نقاط کشور شاهد زلزله، سیل و … بودیم و بخش زیادی از توان جمعیت را به خود مشغول کرد.

آقای پاکو مسئول اداره ظرفیت های جهانی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ نیز در ابتدای این نشست با اظهار خرسندی از حضور ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر برای پاسخگویی به عملیات پاسخگویی بین المللی، اظهار کرد: این ملاقات در دو بخش صورت خواهد گرفت که یک قسمت آن مربوط به تبادل اطلاعات، آشنایی با روش‌های عملیاتی استاندارد (SOP)برای تیم‌های پاسخ‌ اضطراری و ارتباط آن با چارچوب پاسخگویی اضطراری فدراسیون خواهد بود و بخش دیگر که مربوط به آشنایی با اصول فنی است.

وی در ادامه گفت: جمعیت ملی ایران با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی که دارد باید در تمامی بخش ها فعال تر شود و ما هم به حضور شما نیاز داریم چراکه معتقدیم چنین توانی می تواند در تمامی بخش های پاسخگویی به کار گرفته شود.

آقای پاکو خاطرنشان کرد: حضور همکاران شما در نشست قبلی کارگروه فنی ERU ها به مرتبط کردن تمام اعضا و به اشتراک گذاشتن استانداردهای جهانی تیم‌های پاسخ‌ اضطراری و توسعه این سیستم به نحوی بهتر کمک کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ، وی با بیان علت حضور خود در ایران به منظور  نهایی کردن این فرآیند و پیوستن جمعیت هلال احمر به خانواده ERU  در فدراسیون عنوان کرد: ما این اطمینان خاطر را داشتیم که جمعیت ایران جنبه های فنی لازم برای حضور در پاسخگویی بشردوستانه را دارد.

گروگانگیری در رشت/ آزادی گروگان در مدت ۴۸ ساعت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا