صداوسیما به تحلیل‌های یکسویه نپردازد

یک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: صداو سیما با برپایی میزگردهایی شرایط گفت‌وگو را برای جریان‌های مختلف سیاسی و اقتصادی فراهم کند.

به گزارش اعتماد نو، محمود میرلوحی در ارتباط با ضرورت ایجاد فضای گفت‌وگو میان مردم و مسوولین اظهار کرد: دلیل اعتراضات اخیر مردمی را باید از ۲۹ اردیبهشت امسال بررسی کنیم. مردم در مورد مسائلی همچون حوزه‌های جوانان، زنان، اقوام و اقتصاد نظر خود را به صراحت بیان کردند. آنها دیدگاه حسن روحانی را به خود نزدیک دیدند و در انتخابات به او رای دادند و همچنان منتظرند تا روحانی به شعارهایی که در دوران انتخابات داده، عمل کند.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که کشور ما در دوره‌ای ۱۲۰۰ میلیارد دلار منبع مالی در دست دولتش داشته و حالا آن دولت پرپول گذشته و شرایط اقتصادی بهم ریخته است. همین شرایط بد اقتصادی به مردم فشار آورده، بیکاری افزایش یافته است و جوانان تحصیلکرده ما به دنبال شغل هستند.

این فرد سیاسی اصلاح‌طلب در همین راستا افزود: با توجه به شرایطی که ذکر کردم روحانی به مردم وعده‌هایی داده است و حالا مردم منتظر هستند تا جوابشان داده شود. براساس همین فضا جریان «ما پشیمان هستیم» توسط عده‌ای از جوانان در فضای مجازی ایجاد شد. سودجوها نیز از این موج استفاده کرده و خواستند رئیس‌جمهور و جایگاهش را مورد تعرض قرار دهند.

وی گفت: از طرف دیگر مسائلی همچون اعتراضات مردم به صندوق‌های پولی و بانکی، اتهامات احمدی‌نژاد به قوه قضاییه و روایت‌های یکسویه صداوسیما از سال ۸۸ به مناسبت سالگرد نهم دی آستانه تحمل مردم را کاهش داده است.

پیام تجمعات مردم از جانب مجلس و دولت دریافت شد
هم اکنون بخوانید

این عضو شورای شهر تهران در تبیین چرایی اعتراضات مردمی به فشارهای فضای بین‌الملل به ویژه تهدیدهای رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: ما باید هنر این را داشته باشیم که مسائل‌مان را در داخل کشور حل کنیم. باید فضا را آرام کنیم تا در فضای مطلوب مردم حرف‌هایشان را بزنند. مسوولین باید تلاش کنند تا مانع تندتر شدن فضا شوند چراکه اعتراضات مردم این روزها به سرعت افزایش پیدا می‌کند.

وی در همین راستا ادامه داد: صداوسیما باید به جریانات سیاسی و اقتصادی نگاه یکسویه نداشته باشد چراکه این کار باعث می‌شود فضا برای حضور معاندان و رسانه‌های بیگانه باز شود. رسانه ملی باید بتواند از طریق برگزاری میزگردها شرایط گفت‌وگو را برای همه جریان‌های سیاسی و اقتصادی کشور فراهم کند.

میرلوحی در پایان گفت: من نمی‌دانم چرا مسوولین به این نتیجه رسیده‌اند که فضای مجازی را محدود کنند. این روزها در فضای مجازی مطالب خوبی توسط خود مردم جهت آرام شدن فضا دست به دست می‌شود. اگر مسوولین برای برطرف کردن مشکلات وارد عمل شوند مردم هم به آنها کمک می‌کنند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا