واکنش سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به حاشیه‌سازی‌ها درباره رای اعتماد به وزیران

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از حاشیه‌سازی‌ها درباره رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت، تاکید کرد که نمایندگان حق دارند به یک وزیر پیشنهادی رای بدهند یا نه و افراد نباید به دنبال مقصرتراشی باشند.

به گزارش اعتماد نو، بهروز نعمتی در گفت‌وگویی اظهار داشت: آنچه اخیرا یکی از نمایندگان درباره بازشماری آرای آقای بیطرف گفته مبنای کارشناسی ندارد. در جریان بازشماری آرای وزیر پیشنهادی نیرو آقایان قاسم میرزایی و فتحی به عنوان نماینده فراکسیون امید حضور داشتند و بازشماری دقیقی انجام شده که بر اساس آن نتیجه رای اعتماد تفاوتی نکرده است.

وی درباره ادعای یکی از نمایندگان مبنی بر نامه رئیس دولت اصلاحات برای توصیه به رای‌آوری بیطرف، افزود: آقای خاتمی پیش از این نامه زده بود که از کسی حمایت نمی‌کند و کسی را توصیه نمی‌کند و گفته بود که دخالتی در دولت ندارد و ما باید این نامه را اصل بدانیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: ۱۶ نفر از وزیران پیشنهادی دولت در مجلس رای آوردند. ما در جریان رای اعتماد با همه وزرا نشست و جلسات متعدد داشتیم. مگر دنبال چه چیزی بودیم. من خودم رییس ستاد اصولگرایان معتدل بودم و اگر دنبال باج‌خواهی بودم مثل دیگران ۱۰ نفر را به آقای روحانی معرفی می‌کردم اما چنین چیزی نبوده است.

نعمتی همچنین گفت: نمایندگان حق دارند به یک وزیر پیشنهادی رای بدهند یا نه. قطعا افراد باید بین خود و خدایشان حجتی برای رای دادن داشته باشند. در مجلس ششم که صددرصد اصلاح‌طلب بودند تعدادی از وزیران پیشنهادی دولت رای نیاوردند زیرا به آن حجت شرعی نرسیده بودند و این تنها دوره‌ای است که فقط یک نفر موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشده است.

بانوان برای کسب مسئولیت بالاتر باید مراحلی را طی کنند
هم اکنون بخوانید

وی با انتقاد از جریان‌سازی‌های رسانه‌ای اخیر علیه مجلس و نمایندگان، اضافه کرد: البته مجلس را نمی‌توانند متهم کنند زیرا مجلس حق دارد به هر کسی رای بدهد یا ندهد، اما گاهی به دنبال مقصر می‌گردند و می‌خواهند مشکلاتی که وجود دارد را گردن افراد دیگری بیندازند که باید بگویم این مقصرتراشی‌ها جواب نمی‌دهد.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 6 =

دکمه بازگشت به بالا