جوانان و پنجمین شورای شهر تهران

این روزها فعالان اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و مخصوصا کسانی که در حوزه های مدیریت شهری فعالیت دارند بر انتخاب شهردار آینده تهران متمرکز شده اند و هر فرد و گروهی که به آینده و روزهای بهتر می اندیشد، سعی دارد در جهت انتخاب شهردار مورد انتظار خود، گام بردارد.

افراد و گروههای مختلف بر اساس انتظاری که از شورای پنجم تهران دارند ویژگی های شهردار مورد نظر خود را، تبیین، ترویج و تبلیغ می کنند.

گروهی شهردار تهران را فراتر از شهرداری تهران دانسته و آن را از منظر ملی و حتی بین المللی ارزیابی می کنند و انتظار دارند، شهردار آینده تهران از بین شخصیت های ملی با تجربیات موفق، اعتماد نو به نقل از برنامه_محور، متخصص، پاکدست، اصلاح_طلب، قانونمند، مشورت پذیر، اهل تعامل و پاسخگو انتخاب شود.

گروهی دیگر شهردار تهران را درحد یک سرپرست کارگاه بزرگ عمرانی به وسعت تهران می بینند و برای اداره این کارگاه، انتخاب شهرداری را به انتظار نشسته اند که بتواند با تجربه و تخصص های راه و ساختمان، پروژه های عمرانی تهران را مدیریت کند.

گروهی نیز جوانان هستند که از بین این دیدگاهها به مشارکت در اداره امور شهر خود می اندیشند، شهری به گستردگی تهران و حوزه های مختلف کاری، که می تواند و باید سهم بزرگی در اشتغال، درآمدزائی و زندگی آنان، داشته باشد.

این گروه بدون تردید می توانند موتور محرکه هر حرکت اصلاحی و توسعه ای در حوزه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تهران باشند و انتخاب شهرداری معتقد به بکارگیری نیروهای جوان را ایده آل خود می دانند.

ترامپ سمبل لیبرال دموکراسی نیست
هم اکنون بخوانید

جوانان می توانند در قالب شرکتهای دانش بنیان، کارآفرین و توسعه محور، زمینه های جذب منابع و سرمایه ها را با اولویت سرمایه گذاری داخلی، مهیا کنند.

البته تصویب قوانین حمایت از سرمایه گذاری ها و مشارکت فعال جوانان در شورای شهر می تواند به دیدگاه کارآفرینی آنان، شتاب بخشد و زمینه هایی را فراهم کند تا در آستانه انتخابات ۱۴۰۰، شورای منتخب اصلاح طلبان تهران، کارنامه موفقی ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا