اکنون تاکیدی بر کنار گذاشتن اسد از قدرت ندارم

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال درباره بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت: اکنون تاکیدی بر کنار گذاشتن اسد از قدرت ندارم و فکر می کنم این امر قطعا زمانی روی خواهد داد.

 

به گزارش اعتماد نو ، وال استریت ژورنال درباره مصاحبه ترامپ با این نشریه درخصوص سوریه افزود: با این حال رئیس جمهوری آمریکا انجام عملیات نظامی علیه سوریه در پاسخ به کار بردن بمب های بشکه ای را رد نکرد.
وال استریت ژورنال درباره این مصاحبه نوشت: ترامپ گفت که آمریکا برای پایان دادن به جنگ داخلی خواستار ترک قدرت اسد نیست.
ترامپ گفته است: آیا ما اکنون مصر بر رفتن اسد هستیم ؟ نه! اما فکر می کنم این امر قطعا زمانی روی خواهد داد.
رئیس جمهوری آمریکا در عین حال تصریح کرد: صلح با بودن اسد در قدرت ناممکن هم نیست.
بنا بر این گزارش، ترامپ به وال استریت ژورنال گفت که ‘نیکی هیلی’ سفیر آمریکا در سازمان ملل و ‘رکس تیلرسون’ وزیر امور خارجه آمریکا، برآوردهای گوناگونی درباره آینده اسد در منطقه و همچنین درباره اقدامات بالقوه آمریکا در منطقه دارند.
وال استریت ژورنال گزارش داد: ترامپ در این مصاحبه گفت چنانچه اسد بار دیگر از سلاح های شیمایی استفاده کند با پاسخ دیگر نظامی از جانب وی مواجه خواهد شد، اما ترامپ احتمال انتقام جویی نظامی در ارتباط با بمب های بشکه ای اسد در استفاده از مردم سوریه را رد نکرد.
رئیس جمهوری آمریکا در عین حال درباره سوریه گفت که مداخله عمیقی در درگیری سوریه نخواهد کرد چراکه به گفته وی منابع بیشتری را برای انجام موضوعات داخلی همچون بازسازی زیرساخت های آمریکا را از او خواهد گرفت.

پیام تشکر ادوغان برای ترامپ
هم اکنون بخوانید

*** اسپایسر مرتکب اشتباه شده است
به گزارش ایرنا، وال استریت ژورنال در این مصاحبه به مشکلات پیش آمده از سوی کارکنان کاخ سفید پرداخت و گزارش داد: ترامپ درباره اظهارات روز سه شنبه گذشته ‘شان اسپایسر’ سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید که گفته بود آدلف هیتلر از گاز شیمیایی در جریان هولوکاست استفاده نکرده، گفت که اسپایسر ‘مرتکب اشتباه’ شده است.

** اعزام ناوها به معنای بازدارندگی کره شمالی از اقدامات بیشتر است
به گزارش ایرنا، وال استریت ژورنال، از ترامپ درباره سخت گرفتن وی بر فعالیت های هسته ای کره شمالی و اعزام یک ناو هواپیمابر به شبه جزیره کره پرسید.ترامپ گفت: این ناوها به معنی بازدارندگی کره شمالی از انجام اقدامات بیشتر است.
ترامپ از چین به دلیل آنکه نفوذ خود را بر پیونگ یانگ برای جلوگیری از اقدامات تهاجمی به کار نمی می برد، انتقاد کرد و افزود: در جریان یک ساعت مکالمه تلفنی با رئس جمهوری چین در روز سه شنبه (گذشته) به وی گفته است که می گذارد تا ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی نه تنها مطلع باشد که آمریکا ناوهای هواپیمابر دارد بلکه زیردریایی های اتمی هم دارد.
ترامپ اضافه کرد: شما نمی توانید به چنین کشوری اجازه دهید که قدرت و تسلیحات هسته ای داشته باشد، این سلاح کشتار جمعی است، وی هنوز از سیستم های (نصب بر موشک) تحویل برخوردار نیست اما برخوردار خواهد شد.
رئیس جمهوری آمریکا گفت که دیدگاه وی درباره روابط چین با کره پس از ملاقات هفته گذشته با رئیس جمهوری چین تغییر یافته است.
ترامپ ادامه داد: پس از ۱۰ دقیقه گوش دادن (به صحبت های رئیس جمهوری چین) متوجه شدم که این امر چندان آسان نیست و به خوبی احساس کردم که آنها (چین) قدرت مهیبی بر کره شمالی دارند، اما اینطوری نیست که شما فکر می کنید، آمریکا مدت ها است به چین فشار می آورد که کره شمالی را در این منطقه پرآشوب مهار کند.

بهبود روابط ایران و عربستان دارای اهمیت راهبردی است
هم اکنون بخوانید

** برخورد خط هوایی یونایتد هولناک بود
دربخش دیگری از این مصاحبه ترامپ برخورد خطوط هوایی یونایتدایرلاین در جریان پرواز شیکاگو با یکی از مسافران خود را ‘هولناک’ توصیف کرد.
وال استریت ژورنال گزارش داد که خط هوایی یونایتد بهتر بود مبلغ بالاتری برای یافتن داوطلب از میان مسافران برای خروج از هواپیما را پیشنهاد می کرد. اما بیرون راندن یک مسافر وحشتناک است.
به گزارش این رسانه آمریکایی، ترامپ در این مصاحبه همچنین با تغییر موضع گفت که چین را به عنوان یک اخلالگر ارزی نخواهیم شناخت و درباره ارزش دلار نیز افزود: دلار بیش از اندازه تقویت شده است.

 

منبع:جماران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا