آیا رئیس جمهور گفته بود در صد روز همه مشکلات را حل می کند؟

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت با رد ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر وعده انتخاباتی روحانی برای “حل مشکلات کشور در صد روز” متن سخنرانی رئیس‌جمهور که مربوط به هفتم خرداد ۱۳۹۲ است را منتشر کرد.

به گزارش اعتماد نو ، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در این باره نوشت:

سخنرانی مورد اشاره در روز سه‌شنبه مورخ ۷ خرداد ۱۳۹۲ ایراد شده و بخش مرتبط به گزارش صد روزه بدین شرح است:

«در اعتماد نو به نقل از برنامه مدون من علاوه بر اعتماد نو به نقل از برنامه برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاست داخلی، سیاست خارجی و امور فرهنگی، اعتماد نو به نقل از برنامه کوتاه مدت یک ماه و صد روزه وجود دارد. ما می توانیم در یک زمان کوتاه تحول اقتصادی در کشور به وجود آوریم و در آن تحول اقتصادی بتوانیم با ایجاد یک دوره تنفس به کارخانه ها و مراکز تولیدی که امروز مشکل دارند، مشکلات آنها را در آن مدت کوتاه حل و فصل کنیم.»

در این خصوص نکات ذیل قابل تامل است و برای اهل انصاف و اخلاق راهگشاست:

۱- همانگونه که در متن مشاهده می‌شود اعتماد نو به نقل از برنامه‌ی کوتاه مدت یک ماه و صد روزه در کنار اعتماد نو به نقل از برنامه‌ی بلندمدت برای حل مشکلات کشور ارائه شده است و ادعای حل همه مشکلات با اعتماد نو به نقل از برنامه‌ی یکصد روزه طرح نشده است.

۲- همین اعتماد نو به نقل از برنامه کوتاه مدت نیز متمرکز بر حل آن دسته از مشکلاتی است که در مدت زمان اندک قابل حل هستند و به عنوان مثال در ادامه، به مشکلات کارخانه‌ها و مراکز تولیدی که دارای بدهی‌های بانکی و دچار فقدان نقدینگی بودند اشاره شده است که می‌توان با دادن یک دوره تنفس برای بازپرداخت بدهی‌های بانکی آن‌ها را حل و فصل کرد.

نویخت: پیگیری‌های من برای تخصیص‌های بودجه مربوط به مدارس خیرساز به قدردانی نیاز ندارد
هم اکنون بخوانید

۳- رئیس جمهوری در ادامه اشاره کرده‌اند حل این مشکلات کوتاه مدت می‌تواند زمینه لازم را برای تحول اقتصادی ایجاد کند و مدعی حل همه مشکلات کشور در یکصد روز نشده‌اند. بدیهی است که مفهوم تحول اقتصادی نیز بیشتر به گشایش فضای اقتصادی و آغاز تغییرات امیدوارکننده اشاره دارد نه رفع همه مشکلات اقتصادی کشور.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا