عده ای به جای پشتیبانی از رییس جمهور، به دیدار رییسی می روند

روزنامه ایران روز یکشنبه گفتگویی را با مصطفی میرسلیم به چاپ رسانده است که در این گفت و گو نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن بازگویی برخی حواشی بوجود آمده در مناظره های انتخاباتی ادعا کرد که اگر انتخابات به دور دوم کشیده می شد، بسیاری از تخلفات مالی محمد باقر قالیباف را علنی می کردم.

او همچنین مدعی شد که پنجاه نفر از اعضای مجلس خبرگان رهبری حمایت خود را از کاندیداتوری سید ابراهیم رییسی اعلام کرده بودند. خبری که بارها در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد و سپس تکذیب شد.

به گزارش اعتماد نو،  حجت الاسلام احمد مازنی، نماینده اصلاح طلب مجلس دهم، در تشریح گفتگوی میرسلیم  گفت:  بنده اعتقاد دارم جریان اصول گرایی، نیاز به بازسازی اساسی دارد چراکه این گفتمان دارای پیشینه، از جریان های مهم کشور است و امروز برخی افراد با شکست هایی که خورده اند، خواسته یا ناخواسته قصد ضربه زدن به این گفتمان را دارند.

وی ادامه داد: در جریان انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت ماه گذشته دیدیم که اصولگرایان با تمام تلاش “جبهه مردمی نیروهای انقلاب” را برای انتخاب کاندیدای واحد و اصلح از جمع اصولگرایان، تشکیل دادند اما درنهایت  با سه کاندیدا وارد عمل شدند و نکته جالب این است که هیچ یک از این کاندیدا حاضر نشدند با یکدیگر همکاری کنند و در پایان موفق به پیاده کردن هدف نهایی خود یعنی، تخریب و شکست “حسن روحانی” نشدند و درحال حاضر هم دست به تخریب و افشاء حقایق یکدیگر زده اند.

 

عضو سابق حزب جمهوری اسلامی با اشاره به ادعا های اخیر میرسلیم در رابطه با رئیسی و قالیباف، تصریح کرد: این قبیل بحث ها و ادبیات از آقای میرسلیم کمی دور از انتظار است به خصوص میرسلیمی که در مناظره های انتخاباتی در واقع  حامی آقایان قالیباف و رئیسی بود اما  اینک کمر همت به تخریب آنها بسته است.

خطیب‌زاده: پرونده کشتی کره‌ای در مرحله دادرسی است
هم اکنون بخوانید

رئیس شاخه ایثارگران حزب اعتماد ملی در تشریح گفته های میرسلیم که اظهار داشت: از جریان اصولگرایی بعید بود قالیباف را که بارها در انتخابات با شکست مواجه شده بود و رئیسی را که از پیشینه سیاسی برخوردار نبود، وارد عرصه انتخابات کنند گفته های میرسلیم چیزی جز واقعیت نیست. ما نمونه ای از این روند را در سال ۸۴ هم دیدیم که اصولگرایان شخصی را روی کار آوردند که صلاحیت لازم را برای به دوش کشیدن مسئولیت خطیر ریاست جمهوری نداشت

 

 

وی افزود: جریان اصولگرایی که امروز دچار اختلالاتی شده است این اختلالات حاصل و ثمره همان ۸ سال عقب ماندگی است؛ اصولگرایان این روزها به جای آن که در بازسازی منسجم و کارآمد این گفتمان برآیند، دست به تخریب و بردن آبروی یکدیگر زده اند. اصول گرایان با ۲ شعارانتخاباتی که یکی تخریب دولت مستقر و دیگری شعار پول پاشی بود سعی در تشویش اذهان عمومی و بالابردن میزان آرای خود داشتند که خوشبختانه موفق نشدند.

احمد مازنی در پاسخ به این که با استناد به گفته های میرسلیم، ۵۰ نفر از اعضای مجلس خبرگان ابراهیم رئیسی را کاندیدا کردند آیا این موضوعی نوعی تخلف انتخاباتی محسوب نمی شود، گفت: به نظر بنده خیر. اعضای مجلس خبرگان به دلایل شخصی و تکیه بر مسائلی چون سادات بودن و نزدیک به خاندان اهل بیت بودن رئیسی را کاندیدا کردند و به حمایت از وی پرداختند.

وی در پایان اظهار کرد: عده ای از مسئولان امروز به جای پشتیبانی از رئیس جمهور منتخب مردم به ابراهیم رئیسی تکیه کرده و به طور مداوم به دیدار او می روند. البته بروز و ظهور این نوع رفتارها نوعی بازی های جناحی است که در هیچ زمان و مکانی کاربرد نداشته است و باعث لطمه زدن به نظام و کشور خواهد شد. بهتر است این قبیل رفتار ها اصلاح شود.

بیشترین آسیب بر اقتصاد ایران از ناحیه تصمیم‌های ناآگاهانه دولت‌ها شکل گرفته است
هم اکنون بخوانید

 

 

منبع:دیده بان ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا