سخنی با همشهریان

با سلام

یکی از اساسی ترین مشکلات شهرها در این روزها وجود شوراهایی بسیار ناکارآمد هست که اساسا برای این موضوع ایجاد شدند که گره ای از گره های جوامع شهری و روستایی باز کنند بصورتی که با تفویض مدیریت شهری به نخبگان اجتماعی و تمرکززدایی در تصمیمات، با استفاده از خرد جمعی و آراء نخبگان مدیریت شهرها به شیوه موثرتر و کاراتر اجرایی گردد، ولی با گذشت زمان علاوه بر اینکه گره روی گره کور معضلات شهری زدند ، ناکارآمدیشان نیز به همگان اثبات شد .
پدیده هایی از قبیل زمینخواری و مفاسد اقتصادی که بر پایه دستیابی به رانت اطلاعاتی از اعتماد نو به نقل از برنامه های پیشرفت شهرها و طرح های هادی ایجاد شد، بصورت بسیار گسترده تری در جوامع بروز نمود.
اگر انتخابات شهرداران در دستورکار قرار گیرد ، زحمت دوستانی که در مدت هایی مدید با سیاسی کاری و فریب افکار عمومی درصدد ورود به جرگه شوراهای شهر و روستا هستند را کمتر میکند و پرواضح است که در صورت ادامه روند موجود آنچه که مغفول میماند اعتماد نو به نقل از برنامه ها و طرح های پیشرفت شهرها و روستاهاست.
البته تعدادی اندک از خدمتگذاران هم هستند که آنها نیز در آتش دنیاطلبان بلندپرواز که بدنبال کسب شهرت و جاه هستند، میسوزند.
بسیار شایسته و سزاوار است که تقاضای نخبگان اجتماعی از این پس مطالبه تدوین لایحه و سپس قانون انتخاب شهرداران بطور مستقیم و توسط مردم از مسئولین اجرایی و پارلمانی کشور باشد. پرواضح است که با انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم، منتخبان نهایت سعی خود را مینمایند تا بیلان قابل قبولی از خود برجای گذارند و این خود بهترین تبلیغ برای کارآمد نشان دادن ایشان در انتخابات بعدی است که بر آن اساس مردم یا امانت را مجددا به او میسپارند یا اینکه او را فاقد صلاحیت و تخصص تشخیص داده و امانت را از او بازمی ستانند.
در همین ایامی که میگذرد دوباره شاهد برخی فعالیت ها و تلاش های وقیحانه برخی معتمد نماها هستیم که دندان تیز میکنند برای کرسی های شوراهای شهر و چه بسا در این عرصه توفیقاتی هم بدست بیاورند و وارد شورا بشوند که نتیجه آن از همین اکنون مشخص است. فضاحتی که در دوره جاری فقط در شورای شهر خودمان بوجود آمد و پرونده هایی که در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و اکنون نیز در جریانند، خود گویای بسیاری ظلمهاست که در این سالهای ماضی بر این مردم رفته و با کمال تاسف شاید در دوره بعدی هم شاهد باشیم که برخی با نقاب تزویر و فریب یا مجددا و یا ابتدائا وارد این جرگه شوند. اگر کمی با دقت بیشتری به اطرافمان بنگریم میتوانیم خناسانی را ببینیم که از زمان انتخابات نمایندگی مجلس ، روی اسب برنده شرط بستند تا اکنون میوه اش را بچینند.

ضرغامی: همان پیرمرد گیلانی اگر در 22 بهمن شادی کرده بود، تشویقش می‌کردند
هم اکنون بخوانید

قصد جسارت به افکار مخاطبان و خوانندگان محترم را ندارم و به خودم میگویم که هوشیار باشیم و این امانت را به اهلش بسپاریم.
نه به کسانی که با سلاح تزویر و فریب و با کوهی از ناکامی های گذشته و با توسل به جریانات و امواج سیاسی به طلب دنیای دون خودشان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا