مردم صحنه را برای فرصت طلبان خالی ننمایند

حزب اعتماد ملی به مناسبت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پیامی را صادر کرد.

به گزارش اعتماد نو بیانیه حزب اعتماد ملی به مناسب سالروز ۲۲ بهمن به شرح زیر است:
بسمه تعالی
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ سی و هشتمین سالگرد انقلابی است که با انتخاب اسلام به عنوان ایدئولوژی سیاسی – اجتماعی با آرمان ها و شعارهای استقلال در برابر سلطه خارجی غرب و شرق، آزادی در باغ برابر اقتدار گرایی و استبداد داخلی، جمهوریت در برابر نظام فردی و سلطنتی، عدالت در برابر ظلم و تبعیض، اسلامیت در برابر باستان گرایی ایرانی، لیبرالیسم، کمونیسم و سکولاریسم غربی به ثمر نشست.
بذر این انقلاب زمانی کاشته شد که حاکمیت پهلوی در اوج سلطه خود بود و مخالفین آن جز گفتمان ها ی مشروطه سلطنتی، مارکسیسم، اسلام التقاطی و ناسیونالیسم بومی گرای افراطی را جایگزین مناسبی برای آن، نمی شناختند. اما این بذر با رهبری بلامنازع امام خمینی(ره) ، پردازش نظری متفکرینی همانند شریعتی و مطهری، مجاهدت های طاقت فرسای رهبران دینی امثال طالقانی و منتظری و بویژه هاشمی رفسنجانی در مبارزه با انحرافات فکری – سیاسی، مشارکت دانشگاهیان و روحانیان و حضور همه اقشار و مردم مذهبی و متدین جامعه به رشد خود ادامه داد و در سال ۱۳۵۶ از بطن حوزه، دانشگاه، مسجد و مدرسه سر بر آورد.

انقلاب ۲۲ بهمن توانست نظام سلطنتی و استبدادی کهن ایرانی را از میان بردارد و قدرت در همه ابعاد آن را یک بار دیگر به دست صاحبان اصلی آن یعنی مردم بسپارد، و با تدوین قانون اساسی مبتنی بر دو رکن و پایه اسلامیت و جمهوریت ، به شعار جمهوری اسلامی جامه عمل بپوشاند و نظامی سیاسی مبتنی و متکی بر آراء مردم را تاسیس نماید، چرا که مساله اصلی در انقلاب تقابل با استبداد و ضرورت استقرار جمهوریت و حاکمیت مردم بود.

دولت انگلیس در جلوگیری از حمله به سفارت ایران کوتاهی کرده است
هم اکنون بخوانید

اما این انقلاب نیز مانند بسیاری از انقلاب های دیگر و بلکه شدیدتر از همه آنها، از یک طرف دستخوش خصومت و خشونت طرفداران دیگر گفتمان های شکست خورده به دست پهلوی تا سال ۵۴ مانند مارکسیستها، قومیت گراها، و منافقین شد که در اثر فضای باز سیاسی پس از انقلاب دوباره تجدید حیات نموده بودند و از طرف دیگر با جنگی تمام عیار به دست صدام و با مدیریت و هدایت تمامی قدرتهای شکست خورده با سرنگونی پهلوی شد. نتیجه طبیعی و تبعی این دو پدیده، علاوه بر زیان های جبران‌ناپذیر اقتصادی، اجتماعی و انسانی، دور شدن انقلابیون حاکم از اصول و ارزشهای برخاسته از بطن انقلاب و اسلام نظیر آزادی، جمهوریت، دمکراسی و بویژه اسلام عدالت خواه بوده که حذف بسیاری از نیروهای مبارز، صادق، وفادار و فداکار انقلاب را به دنبال داشت، لذا انقلابیون را به دو گفتمان رقیب اصلاح طلبی و محافظه کار (اصول گرایی) تقسیم نمود که بسیاری اوقات این رقابت جامه خصومت به تن می کند، که نتیجه تداوم آن چیزی جز حذف بزرگان به دست صاحبان قدرت، و قدرت گرفتن چاپلوسان و کوچک اندیشان و منفعت طلبان، تضعیف کارآمدی نظام سیاسی و مقبولیت آن نخواهد بود.

بنابراین، حال که قریب به چهار دهه از عمر انقلاب می گذرد و رهبری آن از میان ما رفت و پیروان درجه اول او نیز یا به علت رقابت سیاسی حذف شده اند و یا دار فانی را وداع گفته اند و یا اینکه در حال از میان رفتن هستند، برای نسل جانشین راهی جز پیمودن طریق اصلی و تحقق ارزشهای اولیه انقلاب نیست، که این امر هم ضروری و هم شدنی است، چرا که تخریب ساختار سیاسی موجود همواره هزینه های بسیار و نتایج پنهان و غیر قابل مدیریت دارد.
لازم است در پایان، بار دیگر به روان پاک رهبر انقلاب و یاران ایشان بویژه، آیت اله هاشمی رفسنجانی درود بفرستیم و امیدوار باشیم راه امام و هاشمی در فقدان حضور آنان پر رهرو باشد، که راه اسلام راستین، آزادی، مردم سالاری، استقلال و توسعه ایران عزیز می باشد، و این امر جز با حضور و مشارکت و مسولیت پذیری همه شهروندان میسر نخواهد شد.
بنا براین از همه ایرانیان این انتظار وجود دارد که از نارسایی ها و رقابت های خصومت آمیز نرنجند و صحنه را برای فرصت طلبان خالی ننمایند و در همه عرصه های ممکن به نحو مقتضی حضور یابند و ایفای نقش کنند، چرا که به قول قرآن، اگر خداوند گزند بعضی از مردم را بوسیله بعضی دیگر دفع ننماید، زمین را فساد فرا می گیرد (بقره: ۲۵۱).
درپایان، ضمن گرامیداشت دلاوری و ایثار آتش نشانان جان برکف و تمنای مغفرت برای شهیدان شان از درگاه خداوند بزرگ، از ملت آگاه و بزرگ ایران انتظار می رود با حضور در راهپیمایی این روز بزرگ پاسدار ارزش های انقلاب و راه امام باشند .
حزب اعتماد ملی

پیشنهادات کمالی برای بهبود مشکلات در سال ۱۴۰۰
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا