حمایت اتحادیه اقتصادی اوراسیا از اقدامات ایران در مبارزه با کرونا


حمایت اتحادیه اقتصادی اوراسیا از اقدامات ایران در مبارزه با کرونا

وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گفت‌وگو با سفیر کشورمان در روسیه با غیرمنطقی خواندن تحریم‌های آمریکا، از اقدامات ایران در مبارزه با کرونا حمایت کرد و گفت که آماده است نیازهای ایران در این خصوص را به اطلاع کشورهای عضو برساند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، کاظم جلالی روز پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ در تماسی تلفنی با «اندری اسلپنیکوف» وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفتگو کرد. 

سفیر ایران در این تماس ضمن تاکید بر جدیت ایران در اجرای مفاد موافقتنامه بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، خواستار بهره برداری بیشتر از ظرفیت‌های موجود برای توسعه تجارت بین ایران و این اتحادیه شد.

جلالی همچنین از تشکیل گروه کاری به ریاست وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران رئیس ایرانی کمیسیون مشترک ایران و روسیه به منظور تداوم رایزنی‌ها با رئیس و وزرای کمیسیون اقتصادی اوراسیا استقبال و آن را قدمی اساسی برشمرد. 

اندری اسلپنیکوف نیز در این تماس ضمن حمایت از موضع جمهوری اسلامی ایران در غیرمنطقی خواندن تحریم‌های آمریکا  به خصوص در شرایط مبارزه جهانی با ویروس کرونا، اظهار داشت: این اتحادیه از اقدامات ایران در مبارزه با کرونا حمایت کرده و آماده است نیازهای ایران در این مسیر را  به اطلاع کشورهای عضو برساند. 

وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا همچنین با اشاره به افزایش خوب حجم تبادلات بین ایران و اعضای این اتحادیه پس از اجرایی شدن موافقتنامه بین ایران و اتحادیه، این مهم را نوید دهنده توسعه هر چه بیشتر روابط ایران با همسایگان و کل منطقه، برشمرد.

وی همچنین بر حمایت همه جانبه اتحادیه اقتصادی اوراسیا از همکاری‌های اتاق‌های بازرگانی ایران و کشورهای عضو اتحادیه تاکید کرد.

قالیباف درگذشت نماینده مجلس دهم را تسلیت گفت
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا