تنش بین استرالیا و آمریکا بالا گرفت

به گزارش اعتماد نو به نقل از گاردین، استرالیا در تلاش است تا توافق‌اش را برای اسکان پناهجویان در آمریکا بعد از آنکه دونالد ترامپ به صورت عمومی از « قرارداد احمقانه» خشمگین شد و شخصا به مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا گفت که این توافق «بدترین توافق» بوده است، حفظ کند.

دونالد ترامپ چهارشنبه شب در توییتر خود مبادله پناهجویان را محکوم و خاطرنشان کرد که پناهجویانی که در کمپ‌های جزیره مانوس و نائورو نگهاداری می‌شوند «مهاجریان غیرقانونی» هستند.

این مداخله او بعد از آن بود که واشنگتن پست گزارش کرد ترامپ در جریان گفت و گوی تلفنی بعد از ظهر روز شنبه با ترنبول از توافق ناامید شد و به او گفت که این گفت‌و‌گو بدترین تماس تلفنی‌اش با رهبران جهان بوده است و بعد از آن تماس تلفنی ۲۵ دقیقه‌ای را قطع کرد.

تلویزیون استرالیا هم گزارش داد ترامپ در گفت و گوی تلفنی با نخست وزیر استرالیا سر او داد زده و وسط مذاکره، مکالمه را قطع کرده است.

به گزارش واشنگتن پست، این مکالمه روز شنبه گذشته صورت گرفت و از موضوعاتی که در آن مطرح شد، توافق دولت قبلی آمریکا با استرالیا مبنی بر قبول بیش از ١٥٠٠ تن از پناهجویانی بود که استرالیا به اردوگاه‌های پناهندگان در خارج از خاک آن کشور اعزام کرده است. ترامپ این توافق را مغایر سیاست مهاجرتی خود توصیف کرد؛ اما نخست وزیر استرالیا تاکید ورزید که دولت آمریکا باید به تعهداتی که در این مورد برعهده گرفته است عمل کند.

منبع: آنا

دیگر قادر به نگهداری از پناهجویان سوری نیستیم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا