زمان دقیق اتمام عملیات آواربرداری را نمی‌توان اعلام کرد

اعتماد نو : سخنگوی ستاد بحران پلاسکو با بیان اینکه در عملیات آواربرداری دقت را فدای سرعت نمی‌کنیم گفت: همکاران ما در نظام مهندسی وضعیت ساختمان پشتی پلاسکو را بررسی کرده اند.

سیدجلال ملکی بیان کرد: آواربرداری سمت جنوبی پلاسکو تقریباً رو به اتمام است و به کف رسیده‌ایم و در حال حاضر مشغول آواربرداری ضلع شرقی نیمه‌شمالی هستیم و این سمت نیز رو به پایان است.

وی در خصوص آمار تعداد شهروندانی که در زیر آوار مانده‌اند گفت: ما آمار این تعداد از شهروندان را بر اساس آنچه که نیروی انتظامی اعلام کرده است و تعداد نفراتی که به نیروی انتظامی مراجعه کرده و اعلام مفقودی یکی از اعضای خانواده خود را داده‌اند، اعلام کرده‌ایم.

سخنگوی ستاد بحران پلاسکو اظهار کرد: نیروی انتظامی از ابتدا گفت حداکثر مجموع آتش‌نشانان و افراد غیرآتش‌نشان که در زیر آوار مانده‌اند ۲۵ نفر است ولی ممکن است این آمار یک یا دو نفر کم یا زیاد شود.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان تمام وقت مشغول جست‌وجو و آواربرداری در پلاسکو هستند گفت: عملیات آواربرداری به قدری با دقت انجام می‌شود که حتی چراغ‌قوه‌ای کوچک را هم پیدا می‌کنیم.

وی درباره وضعیت ساختمان پشتی پلاسکو گفت: همکاران ما در نظام مهندسی وضعیت این ساختمان را بررسی کرده‌اند و اطلاعات لازم را ارائه خواهند داد.

ملکی در خصوص همکاری شهروندان با آتش‌نشانان طی این مدت گفت: از مردم سپاسگذار هستم که همکاری لازم را با ما داشته‌اند و ما را دلگرم می‌کنند. این همکاری سبب حمایت ما شده و به ما روحیه می‌دهد که در خدمت مردم باشیم. روز اول اعلام کردیم تعدادی از شهروندان با تجمع محل حادثه پلاسکو در عملیات آواربرداری اختلال ایجاد کرده‌اند ولی نمی‌توانیم آن تعداد را به تمام مردم تعمیم دهیم.

انتقال پیکر 3 نفر از جانباختگان پلاسکو به پزشکی قانونی
هم اکنون بخوانید

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو گفت: زمان دقیق اتمام عملیات آواربرداری را نمی‌توان اعلام کنیم چرا که با احتیاط این عملیات ادامه دارد و نمی‌خواهیم که دقت را فدای سرعت کنیم.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا