رای اعتماد مجلس به «غلامی» جناحی نبود

یک عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه «رای مجلس به وزیر علوم جناحی نبود» گفت: غلامی گزینه مناسبی برای وزارت علوم بود و مباحثی که مطرح کرد دغدغه‌های اصلاح طلبانه داشت.

به گزارش اعتماد نو، جلال میرزایی اظهار داشت: متاسفانه پس از معرفی غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس جریان پیچیده‌ای شروع به تخریب در مورد وی کرد. در حالی که او جزو روسای خوب دانشگاه بوده و در زمان اصلاحات با سیاست‌های وزارت علوم همراهی کامل داشته است.

نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان اینکه «رای مجلس به غلامی از سه فراکسیون ولایی، مستقلین و امید بود» گفت: با توجه به شرایط موجود غلامی گزینه مناسبی است و اگر هم مسائلی در حوزه آموزش عالی وجود دارد که مورد انتقاد است راه‌حل برون رفت از اینها سروصدا و شلوغی نیست و ما به کسی رای دادیم که با تکیه بر عقلانیت کمک کند تا از وضع موجود فاصله بگیریم.

این نماینده مجلس افزود: قطعا مطالباتی که دانشجویان از وزیر علوم داشته‌اند با گفت‌وگو قابل حل است که خود وزیر هم قائل به گفت‌وگو است. در وزارت علوم با توجه به ترکیب این وزارتخانه نیاز است که فارغ از مسائل جناحی مسائل حوزه آموزش عالی را از طریق گفت‌وگو حل کنیم.

وی همچنین بیان کرد: اصولگرایانی هم که به وزیر علوم رای دادند مانند مجلس قبلی نیستند و در مجلس دهم کسانی هستند که مسائل و مشکلات کلان کشور را در نظر دارند و رویکردشان حمایت از دولت است.

میرزایی با بیان اینکه «غلامی شخصی اصلاح طلب و عاقل است» گفت: مباحثی هم که وی در دفاع از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های خود مطرح کرد اصلاح طلبانه بوده و دغدغه‌های اصلاح طلبان را داشت و ما این رای اعتماد را به فال نیک می گیریم.

نفت به تدریج از بودجه جاری کشور جدا خواهد شد
هم اکنون بخوانید

این نماینده اصلاح طلب مجلس در پایان اظهار داشت: برخی معتقد بودند این موضوع شکست فراکسیون امید است. در حالی که اینگونه نبود و با توجه به مطالبات دانشجویان در راستای خواسته‌ها، نظرات متفاوت بود و اکثریت اعضای فراکسیون امید هم به غلامی رای دادند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − یک =

دکمه بازگشت به بالا