سئوال‌هایی که فدراسیون فوتبال باید پاسخ بدهد

به گزارش اعتماد نو به نقل از اعتماد نو به نقل از ایلنا، در حالی که جنگ میان کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ بالا گرفته، این فدراسیون فوتبال است که بدون توجه به عواقب جانبداری غیرمنطقی از سرمربی تیم ملی خود را مقابل هواداران پرسپولیس قرار داده است.

فدراسیون فوتبال همواره طی ماه های اخیر در دو موضع کاملا متفاوت قرار گرفته است؛ سکوت یا حمله. انگار مسئولان فدراسیون فوتبال دست‌های خود را روی گوش های شان گذاشته اند و قرار نیست شنونده باشند. ماجرا اصلا پیچیده نیست؛ فدراسیون فوتبال و در راس آن مهدی تاج همان راهی را می‌رود که علی کفاشیان در دو دوره ریاست خود بر فوتبال ایران آن را به رسانه ها و مردم نشان داد؛ راهی پر اشتباه توام با واکنش‌های فرافکنانه.

برانکو ایوانکوویچ به اعتماد نو به نقل از برنامه نود رفت. شب گذشته روبروی فردوسی پور نشست و دلایل مخالفت خود با اعتماد نو به نقل از برنامه های تیم ملی را برشمرد. سرمربی پرسپولیس امروز در حالی که بسیاری او را برنده دوئل شب گذشته با عادل فردوسی پور می‌دیدند در تمرین پرسپولیس تاکید کرد که به دنبال انتقام نیست و با هیچ کس دشمنی ندارد. ادبیاتی که همواره از او طی سال‌های حضورش در فوتبال ایران دیده‌ایم. در سوی مقابل اما فدراسیون فوتبال بلافاصله در بیانیه‌ای شتابزده، برانکو را غیرمنطقی می‌خواند و رفتارش را تاسف برانگیز. کمی بعدتر خبر ترخیص ملی پوشان پرسپولیس به گوش می‌رسد. واکنشی از سوی کی‌روش. سرمربی که تا کنون هر طور خواسته با فوتبال ایران برخورد کرده است. کی‌روش مربی بزرگی است. این را بارها شنیده‌ایم. همه به این واقعیت گردن نهاده‌ایم اما این مربی بزرگ به اندازه بزرگی‌اش بزرگوار نیز هست؟ واکنش او در قبال انتقادهای برانکو ترخیص ملی پوشان پرسپولیس است؛ اقدامی که جز لجبازی هیچ چیز دیگری را به ذهن متبادر نمی‌کند. در این بین فدراسیون فوتبال کجاست؟ مهدی تاج، این رئیس محافظه‌کار فدراسیون فوتبال که همواره از بردها سود جسته و در میانه بحران کار را به دیگران سپرده است، کجای این دعوا است؟ چرا فدراسیون تاج برای کی‌روش آن قدر حاشیه امنیت ایجاد کرده که با یکی از پرطرفدارترین تیم‌های مردمی اینگونه برخورد می‌کند؟ چرا فدراسیون فوتبال به ادعای برانکو که گفته است من را به جلسه‌ای بردند که از قبل اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی کرده بودند پاسخ منطقی نمی‌دهد؟ چرا هر مربی که نسبت به سیاست‌های فدراسیون فوتبال و تیم ملی معترض است باید به کمیته انضباطی فراخوانده شود؟ روزی که کی روش در ایفمارک بدترین واکنش‌ها را از خود نشان می‌داد همین فدراسیون بود که منفعلانه برخورد کرد و حالا نیز همین فدراسیون است که جز صدور بیانیه و ترخیص ملی پوشان پرسپولیس انگار یاد نگرفته که باید منطقی و حرفه‌ای برخورد کند. باید فکری کرد. شاید بهتر است در آستانه بازی های مهم مقدماتی جام جهانی، تاج و همراهانش که این روزها در عرصه روابط بین الملل نیز بازنده‌ای بیش نیستند در مورد موضوع تعامل با باشگاه‌ها در سیاست‌های خود بازنگری جدی داشته باشند. اما نه با محافظه کاری و نه با رفتار فرافکنانه نمی‌توان مناقشه میان برانکو و کی‌روش را حل کرد. نه این مناقشه و نه هیچ مناقشه دیگری.

تذکر جدی فیفا به ایران به خاطر پرتاب ترقه در ورزشگاه آزادی
هم اکنون بخوانید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا