تشریح فعالیت‌های فراکسیون زنان در شش‌ماهه نخست مجلس دهم

اعتماد نو : پروانه سلحشوری با اشاره به ارائه گزارش عملکرد فراکسیون زنان مجلس که چندی پیش با حضور پایگاه خبریان در ساختمان مجلس شورای اسلامی انجام شد، اعلام کرد: از آغاز به کار مجلس دهم، فراکسیون زنان مجلس حضور فعال و مستمری در تصویب و بررسی طرح‌های مربوط به حوزه زنان داشته است.

او گفت: تهیه تدوین و تصویب اساسنامه فراکسیون زنان، انتخابات و انتخاب اعضای هیات رییسه این فراکسیون، تشکیل کمیته‌های تخصصی شامل کمیته فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امور بین‌لملل، انتخاب ۱۳ نفر از زنان مجلس دهم به‌عنوان ناظر در مجامع داخلی از جمله کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، شورای‌عالی نظارت بر آموزش و پرورش و شورای نطارت بر میراث فرهنگی و گردشگری را از مهم ترین اقدامات این فراکسیون است.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نماینده همچنین با بیان این‌که رایزنی و هماهنگی با نمایندگان در جهت تصویب طرح یک فوریتی اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی که منجر به تصویب این طرح شد، از دیگر اقدامات فراکسیون بوده، خاطرنشان کرد: تلاش جهت رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه کاهش ساعت کاری بانون شاغل دارای شرایط خاص یکی دیگر از اقدامات موثر این فراکسیون بود.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم همچنین با تاکید بر توجه ویژه فراکسیون زنان بر ورزش بانوان خاطرنشان کرد: مذاکره جهت اعزام تیم ملی هندبال بانوان به بازی‌های آسیایی کره جنوبی، تخصیص بیست و پنج درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده معادل ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه ورزش همگانی، زنان و جوانان در کمیسیون تلفیق و تسهیل سفر خانم لیموچی جهت همراهی ورزشکار مربوطه در مسابقات پینگ پنگ المپیک ریو نیز یکی دیگر از اقدامات همکارانم در فراکسیون زنان مجلس بوده است.

غول نقدینگی بیدار شده است؟
هم اکنون بخوانید

او گفت: علاوه بر این رایزنی جهت حل مشکل تماس برخی از زندانیان زن با فرزندان و خانواده‌های خویش، بررسی و اقدام به تشکیل اتاق فکر حوزه زنان در مرکز پژوهش‌های مجلس، دریافت و بررسی قوانین مخل فضای کسب و کار زنان و بررسی چگونگی اجرایی کردن قانون بیمه زنان خانوار نیز از دیگر اقدامات فراکسیون زنان در شش‌ماهه نخست فعالیت مجلس دهم بوده است.

سلحشوری یادآور شد: همچنین نشست‌های تخصصی با وزارت کار و معاونت زنان جهت ارائه طرح اشتغال خانگی زنان، پرداختن به آموزش و مشاوره قبل و حین ازدواج و تصویب آن در کمیسیون تلفیق و بررسی راهکارهای قانون گذاری جهت افزایش تامین امنیت زنان از جمله تهیه طرح مربوط به حوادث اسیدپاشی از دیگر اقدامات این فراکسیون بود.

او با اشاره به نامه اخیر این فراکسیون به رییس‌جمهور گفت: نامه به رییس‌جمهوری جهت درخواست برای به کارگیری زنان در مناصب کلان مدیریتی و تصویب ماده ۳۰ لایحه احکام اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه از دیگر اقدامات این فراکسیون بوده است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با اشاره به ارتباط مستمر فراکسیون زنان با جامعه مدنی گفت: جلسات مختلف با رییس مجلس، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهم‌ترین جلسات اعضای این فراکسیون با مسئولان بود.

او گفت: همچنین جلساتی با رییس کمیته امداد، معاونت زنان ریاست جمهوری و نماینده موسسه مطالعات قم داشتیم.

رییس فراکسیون زنان با اشاره به ارتباط اعضای این فراکسیون با رسانه‌ها به بازدید از چند خبرگزاری اشاره کرد و در ادامه یادآور شد: همچنین جلساتی با حقوقدانان و رایزنی جهت اولویت‌های حقوقی حوزه زنان، تشکیل جلسه با درمانگران اعتیاد، تشکیل جلسه با برخی نهادهای غیر دولتی در موسسه مطالعات و تحقیقات زنان، تشکیل جلسه حزبی در خانه احزاب، جلسه با زنان انجمن کارآفرینی جهت بهبود راهکارهای اشتغال زنان داشتیم.

گزارش قالیباف نتوانست نظر نمایندگان را جلب کند
هم اکنون بخوانید

سلحشوری در پایان تصریح کرد: علاوه بر این، در طول این مدت شش‌ماهه، دیدارهایی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، بازدید از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بازدید از نمایشگاه مطبوعات، بازدید از نمایشگاه هنر تدبیر، بازدید از شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) و بازدید از نمایشگاه تولیدات زنان سرپرست خانوار وابسته به شهرداری تهران نیز داشته‌ایم که این‌ها بخشی از فعالیت‌های فراکسیون زنان در مدت شش‌ماهه نخست فعالیت مجلس دهم بوده است.

منبع: اعتماد نو به نقل از ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 6 =

دکمه بازگشت به بالا