اگر خبر جلسه محرمانه منتشر شود، تخلف است

محمد جواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به انتشار جزییات جلسه محرمانه با ظریف از سوی یک عضو کمیسیون امنیت ملی، گفت: باید شکایتی در خصوص اقدام آقای کریمی قدوسی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان برسد. اگر دولت، هیات دولت و یا شخص وزیر شاکی شود و یا از هیات رئیسه مجلس شکایتی به دست ما برسد که تخلفی صورت گرفته است پیگیری خواهیم کرد. در غیر اینصورت به خودی خود ما ورودی به این موضوع نخواهیم داشت.
وی تصریح کرد: باید دید که بر طبق طبقه بندی ها به صورت رسمی محتوای جلسه محرمانه اعلام شده یا به صورت تفاهمی بوده است. اگر رسمی باشد و به صورت رسمی اعلام شود که جلسه محرمانه و سری است اقدام آقای کریمی قدوسی تخلف محسوب می شود. اما اگر به صورت تفاهمی باشد آن قابل پیگرد نیست.
این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: تفاهمی به معنای این است که برای مثال وزیر بگوید من میگویم شما جایی نگویید… اما در برخی موارد اعلام می شود این موضوع محرمانه و یا به طور کل سری است. بنابراین باید دید که کدام مورد در این جلسه صادق بوده  و رییس جلسه می تواند اعلام کند که آیا آن جلسه سری و محرمانه بوده یا خیر.
جمالی  یادآور شد:‌اگر آن جلسه محرمانه باشد و رییس کمیسیون و یا آقای ظریف مدعی رسمیت محرمانه بودن آن باشند و آنها شکایت کنند موضوع قابل پیگیری است. اما اگر شکایت نکنند و اعلامی به ما نشود نمی توانیم پیگیری کنیم. باید حتما رسمیت محرمانه بودن را اعلام کنند و همچنین شکایتی هم صورت گیرد تا بتوانیم ورود پیدا کنیم.
وی اظهارداشت: اگر شکایتی در خصوص اقدامات اخیر آقای کریمی قدوسی شود، موضوع در هیات نظارت مطرح می شود و اگر مطرح و تشخیص داده شد که اقدام او خلاف وظایف نمایندگی است راهکارهایی مختلفی برای آن وجود دارد اما اگر خلاف تشخیص داده نشد تبرئه می شود. اما در حال حاضر هنوز موضوعی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح نشده است.
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین در خصوص نتیجه شکایت حسین فریدون و مهدی جهانگیری که پیش از این در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح شده بود، گفت: این پرونده ها در حال پیگیری و بررسی است و هنوز به رای گذاشته نشده است.
منبع: اعتماد آنلاین
تقویت تعاملات مراکز پژوهشی به تقویت بنیه علمی کشور می‌انجامد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا