بابک زنجانی نباید اعدام شود

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: بابک زنجانی نباید اعدام شود چون اگر اعدام شود پس پول‌ها چه می‌شود؟! حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار نفت را برده و پول‌ها را نمی‌آورد، یعنی معادل ۱۱ هزار میلیارد تومان، در صورتی که کل اموالی که از زنجانی شناسایی شده حدود ۴ الی ۵ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش اعتماد نو ،مصطفی کواکبیان، شامگاه دوشنبه(۲۲ آذر) در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، در ابتدای سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: یکی از اهداف همیشگی قدرت‌های بزرگ ایجاد شکاف بین مسلمانان بوده و این یک استراتژی بلندمدت است که با هدف رسیدن به این اهداف، گروه‌های تکفیری نظیر داعش و جبهه النصره و … تشکیل شده‌اند چون مسلمانان اگر با هم متحد شوند، در برابر قدرت‌های جهانی خواهند ایستاد.

وی به اهداف هفته وحدت اشاره و عنوان کرد: در این هفته مسلمانان اختلافات جزئی و فرعی را کنار گذاشته و با هدف دستیابی به آرمان‌های خود، بر مبانی و اهداف و استراتژی مشترک تاکید می‌کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: هیچکس نباید برای حفظ وحدت از اعتقادات خود دست بکشد و باید بر روی اهداف مشترک متمرکز شد.

وی تصریح کرد: در برابر هر جریانی که بخواهد بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کند باید متحد شویم تا جای پایی برای گروه‌های تکفیری باقی نمی‌ماند.

 استان کردستان در حفظ وحدت پیشتاز است

کواکبیان تاکید کرد: استان کردستان پیشتاز در امر حفظ وحدت است و مردمان آن قبل از اینکه خود را یک کُرد بدانند خود را یک مسلمان و ایرانی می‌دانند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به بیان وضعیت جریان اصلاحات و نحوه شکل گیری آن اشاره و بیان کرد: جریان اصلاح طلبی در کشور جریانی است که با آغاز انقلاب شروع شده و نباید آغاز آن را به سال ۷۶ و انتخاب محمد خاتمی نسبت داد بلکه این سال را می‌توان نقطه اوج آن دانست.

وی ادامه داد: ما معتقدیم اگر نابسامانی‌هایی در کشور وجود دارد، از طریق اصلاح آنها کشور را می‌توانیم به سامان برسانیم و این مفهوم اصلی اصلاح طلبی است.

عضو فراکسیون امید مجلس بیان کرد: با توجه به اینکه اصلاح نابسامانی‌های جامعه نیز یکی از اصول اصولگرایان است، می‌توان گفت که اصولگرایان نیز به این مفهوم پایبند هستند.

وی اظهار کرد: افرادی که در برابر اصلاحات ایستاده‌اند، قبل از اینکه خود و این جریان را از بین ببرند، پایه‌های انقلاب را از بین می‌برند.

کواکبیان ایجاد اشتغال را از مهمترین موضوعات جامعه دانست و افزود: مبارزه با فساد سیستماتیکی که مثل خوره به جان نظام افتاده است و رفع مشکل اشتغال مسئولیتی همگانی است که اصلاح طلب و اصولگرا نمی‌شناسد و معتقدم جنبش‌های دانشجویی باید پیشتاز مبارزه با فساداقتصادی باشد.

وی ادامه داد: برای ایستادن در برابر اصلاح طلبان هر روز بهانه‌ای از قبیل فیش‌های نجومی، املاک نجومی، صندوق ذخیره فرهنگیان و اختلاس مطرح می‌شود،

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: معتقدم بابک زنجانی نباید اعدام شود چون اگر اعدام شود پس پول‌ها چه می‌شود؟! حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار نفت را برده و پول‌ها را نمی‌آورد، یعنی معادل ۱۱ هزار میلیارد تومان، در صورتی که کل اموالی که از زنجانی شناسایی شده حدود ۴ الی ۵ هزار میلیارد تومان است، پس بقیه پول‌ها چه می‌شود و چرا باید او را اعدام کنیم.

نقض توافق به روی کار آمدن مخالفان تندرو روحانی منجر می‌شود
هم اکنون بخوانید

حرف اول و آخر را باید مردم بزنند

وی اعلام کرد: چون نظام ما نظام مردم سالاری دینی است و حرف اول و آخر را باید مردم بزنند.

کواکبیان ادامه داد: کسانی که با برجام مخالفت می‌کنند باید از خود بپرسند که آیا برجام تنها مربوط به دولت یازدهم است؟ آنها باید بدانند که همه تصمیمات در مورد برجام با تایید رهبری اجرایی شده است.

وی اعلام کرد: دلواپسان با اصل مذاکره و اصل دولت یازدهم مخالفند و برجام را بهانه کرده‌اند و ادامه شیوه‌های دولت قبل را می‌خواهند.

عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: کسانی که با برجام مقابله می‌کنند، باید بدانند که ما هم بدعهدی آمریکا را نمی‌پذیریم، اما باید بدانند که از ۷ کشور تنها یک کشور نقض عهد کرده است؛ هرچند عده‌ای دوست دارند زودتر نقض عهد شود.

وی در ادامه به سوالات مختلف دانشجویان پیرامون مباحث مختلفی پاسخ داد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد چرایی استفاده نکردن از نخبگان کُرد در کابینه دولت و مدیران ارشد کشور، گفت: اعتقاد دارم که می‌شد یکی از وزرا یا مدیران میانی ما از اهل سنت باشند و چه اشکالی داشت حتی اگر خود استاندار کردستان هم از اهل سنت انتخاب می‌شد. هر کسی که دلبسته نظام است از هر قومیت و مذهبی می‌تواند در نظام ما خدمت کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد شائبه حساب‌های بانکی قوه قضاییه و سوال نماینده مجلس در این مورد، گفت: من مسئله حساب‌های شخصی را نمی‌پذیریم و این مسئله در زمان رئیس قوه فعلی نبوده و از قبل بوده است. اما چه اشکالی دارد وقتی یک نماینده مجلس خواستار شفاف سازی است.

کواکبیان ادامه داد: کجای قانون نوشته است که نصف شب مامور بفرستیم دم درب نماینده مجلس، من هم معتقدم باید شفاف سازی شود. نمایندگان باید کاملا آزاد باشند و سوالات خود را در چارچوب قانون بپرسند منتها بدون تهمت و افترا.

چک سفید امضاء به کسی نمی‌دهیم

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد رویکرد اصلاح طلبان و گزینه احتمالی آنها در انتخابات سال ۹۶، گفت: رویکرد همه اصلاح طلبان آقای روحانی است، اما ما چک سفید امضاء نمی‌دهیم شاید از درون خود حزب مردم سالاری هم گزینه‌ای داشتیم اما در حال حاضر رویکرد همه ما آقای روحانی است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سه سوال دانشجوی دیگری در مورد عملکرد فراکسیون امید، اظهارنظر وزیر ارتباطات در سفر به کردستان مبنی بر اینکه «هرکس با هر تفکری در انتخابات سال آینده کاندید شود هدفش تخریب روحانی است» و فواید برجام برای مردم چه بوده است، گفت: فراکسیون امید هر هفته سه جلسه برگزار می‌کند و نه فقط برای مسئله آقای مطهری و آقای صادقی، بلکه برای مباحث دیگری همچون حادثه قطار هم جلسه تشکیل داده است.

وی ادامه داد: اما جلسه تشکیل دادن ما در مورد مسئله آقای مطهری و صادقی به دلیل دفاع از حقوق نمایندگان بود. نماینده مجلس در چارچوب قانون می‌تواند هر اظهارنظری داشته باشد و نباید نصف شب در پی دستگیر کردن او بود.

تاکید بر بازبینی جدی دستورالعمل اردوهای دانش‌آموزی
هم اکنون بخوانید

کواکبیان در پاسخ به سوال دوم هم گفت: وقتی وزیری چنین چیزی گفته بیجا کرده است، هرکسی هرچیزی را که گفت نباید به کل دولت، نظام و اصلاحات نسبت داد. حالا یه نظری داده چه اشکالی دارد.

اهمیت برجام در بُعد بین الملل بود

وی در مورد دستاوردهای برجام نیز عنوان کرد: اهمیت برجام در بعد بین الملل بود، زمانی اجماع جهانی علیه کشور ما شکل گرفته بود و ایران را کشوری خطرناک قلمداد می‌کردند اما اکنون به یمن برجام این اجماع جهانی علیه کشور ما برداشته شده است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فراکسیون امید اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای برای رفع مسئله ممنوع التصویری خاتمی دارد؟ گفت: مسئله ممنوع التصویری آقای خاتمی غیرقانونی است زیرا در شورای عالی امنیت مصوبه‌ای در این مورد وجود ندارد. رسما هم آقای شمخانی و آقای روحانی دبیر و رئیس شورای عالی امنیت ملی در این مورد گفته‌اند هیچ مصوبه‌ای وجود ندارد، پس غیرقانونی است و معلوم نیست چرا دستگاه قضایی این مسئله را ممنوع اعلام کرده است.

وی ادامه داد: ما در فراکسیون امید این مسئله را دنبال می‌کنیم اما بیش از مجلس، دولت و شخص آقای رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی در این مورد مسئول هستند و باید پیگیری کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در مورد اقدامات کمیسیون امنیت ملی در مورد رفع حصر خانگی دو تن از کاندیداهای معترض انتخابات سال ۸۸، بیان کرد: بعید می‌دانم کمیسیون وارد این بحث‌ها شود و این مسئله هم زیاد ربطی به مجلس ندارد، موضوع مربوط به شورای عالی امنیت ملی است و رئیس شورای عالی امنیت ملی وقت آقای احمدی نژاد این تصمیم را گرفتند؛ این مسئله مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و در نهایت هم باید نظر نهایی را مقام معظم رهبری بدهند.

کشور دارای ثبات اقتصادی است

کواکبیان در ادامه در مورد اعتماد نو به نقل از برنامه اقتصادی دولت که سوال یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه کردستان بود گفت: در سه سال اخیر در کشور ثبات اقتصادی داشتیم و کشور مانند دولت پیشین که هر لحظه و هر آن قیمت‌ها بالا می‌رفت نبود. معتقدم دولت در زمینه ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، بالا بردن سطح معیشتی مردم و بویژه مقابله با فسادهای اقتصادی باید تلاش جدی کند.

وی در مورد سوال دیگری مبنی بر اینکه لیست امید کی وعده و وعیدهایش را عملی می‌کند، عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما احزاب نهادینه نشده‌اند که اگر شده بودند وضع ما امروز اینگونه نبود؛ ۵۷ نفر از نمایندگان فرم‌های ما را امضاء کردند اما اکنون سلام ما را هم علیک نمی‌گویند؛ باید اسامی این افراد منتشر شود تا برای مردم مشخص شود که در دوره بعد چه رویکردی را دنبال می‌کنند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد افراد بیشتری را به مجمع عمومی فراکسیون امید دعوت کنیم.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا