ترامپ موضع خود را درباره سوریه تغییر داده است

۱۰ روز قبل، رئیس جمهوری آمریکا به معاونان امنیت ملی خود گفته بود که به دنبال این است تا نیروهای آمریکایی را ظرف شش ماه یا بیشتر از سوریه خارج کند اما امروز (شنبه) با همکاری فرانسه و انگلیس دست به حملات هوایی علیه مواضع سوری زد.

به گزارش اعتماد نو، خبرگزاری رویترز اعلام کرد:  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ۳۰ مارس ۲۰۱۸ در جمع حامیانش در اوهایو گفته بود: خیلی زود ما نیروهایمان را از سوریه خارج می‌کنیم.

اما حالا به یکباره موضع خود را تغییر داد و با همکاری فرانسه و انگلیس ائتلافی شکل داده و دست به حملات هوایی علیه مواضع سوریه زد آن هم با استناد به دلایلی درباره “حمله شیمیایی دولت سوریه در دوما” که اخیرا رخ داد.

معاونان ترامپ می‌گویند که رویکرد وی زمانی تغییر کرد که تصاویری از کشته شدن سوری‌ها در جریان حمله با استفاده از گاز کلر را که شنبه گذشته رخ داد، تماشا کرد.

یکی از منابع آگاه گفت: این تصاویر ترامپ را خشمگین کرد.

ترامپ همچنین بابت “عدم انجام اقدامی مناسب از سوی دولت مسکو در متوقف کردن دولت سوریه در استفاده از تسلیحات شیمیایی” به شدت خشمگین شده است.

نخستین نشانه‌های تمایل ترامپ در انجام حملات جدید علیه سوریه در اوایل هفته گذشته زمانی بروز کرد که وی نه تنها علیه دولت سوریه بلکه علیه ایران و روسیه نیز در توئیت‌هایش هشدار داد.

همزمان با آغاز حملات، مایک پنس، معاون ترامپ که در نشستی در پرو حضور داشت، بلافاصله مراسم افتتاحیه آن را ترک گفت و به هتلش بازگشت و در تماس‌های تلفنی با رهبران کنگره درباره حملات صحبت کرد.

تکرار ادعاهای ضدایرانی تروئیکای اروپا و آمریکا در نشست شورای حکام
هم اکنون بخوانید

یکی از معاونان ترامپ گفته است که مایک پنس پس از حملات نیز با ترامپ صحبت کرده است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا