عراقچی: ترور شهید نیلفروشان بی پاسخ نخواهد ماند

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای، ترور سردار عباس نیلفروشان را اقدامی غیرقانونی و جنایتی نابخشودنی دانست و تأکید کرد که از تمامی ظرفیت‌ها برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، وزارت امور خارجه ایران امروز، ۲۳ مهرماه، به مناسبت شهادت سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید، بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه، شهادت این سردار رشید به مقام معظم رهبری، ملت ایران و خانواده شهید تسلیت و تبریک گفته شده است.

وزارت امور خارجه همچنین تأکید کرد که تاریخچه جنایات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که مماشات با این رژیم تنها به جری‌تر شدن آن منجر شده و جنایات بیشتری را در پی خواهد داشت. در این بیانیه اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران از تمامی ابزارهای خود برای مؤاخذه و پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

پیش‌تر نیز نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل به این اقدام واکنش نشان داده و حملات اسرائیل به لبنان را نقض آشکار حقوق بشر و حقوق بین‌الملل دانسته بود. همچنین سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه پس از این اقدام تروریستی در پیامی به سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید نیلفروشان اعلام کرد: این اقدام رذیلانه و ناجوانمردانه، نشانه آشکار دیگری از ذات و ماهیت تروریستی و جنایت‌کار رژیم صهیونیستی و حامیان شناخته شده آن است و بی‌تردید این جنایت هولناک رژیم متجاوز صهیونیستی هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاه دیپلماسی نیز همه ظرفیت‌های سیاسی، دیپلماتیک، حقوقی و بین‌المللی را برای پیگرد جنایت‌کاران و حامیان آنها به کار خواهد بست.

آمار جدید قربانیان جنگ ۳۴۰ روزه در غزه؛ بیش از ۱۳۲ هزار شهید و زخمی
هم اکنون بخوانید

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا