پنتاگون: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که این کشور قصد جنگ با ایران را ندارد و خواستار شفاف‌سازی اسرائیل درباره واکنش‌های نظامی احتمالی به حملات ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا سه‌شنبه شب اعلام کرد که آمریکا «به صراحت گفته است که به دنبال جنگ با ایران نیست» و افزود: «واشنگتن خواستار شفافیت از سوی اسرائیل در مورد برنامه‌های نظامی خود در پاسخ به حمله موشکی تهران است.»

این سخنگو همچنین از اظهار نظر درباره حمایت احتمالی آمریکا از حمله اسرائیل به ایران خودداری کرد و گفت: «ما درباره این موضوع گمانه‌زنی نمی‌کنیم.»

در پی عملیات «وعده صادق ۲» ایران، که به تلافی ترور و حملات رژیم صهیونیستی علیه مقام‌های حزب‌الله و مشاوران نظامی ایران در لبنان انجام شد، مقامات آمریکایی نگرانی خود را از وقوع جنگی گسترده ابراز کرده و خواستار شفاف‌سازی از اسرائیل شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکا از اسرائیل انتظار «صراحت و شفافیت» در برنامه‌هایش دارد، زیرا این موضوع می‌تواند پیامدهایی برای نیروهای آمریکایی در منطقه داشته باشد. مقامات آمریکایی همچنین تأکید کرده‌اند که در هر صورت از اسرائیل برای دفاع از خود حمایت خواهند کرد.

در مقابل، ایران هشدار داده که هرگونه اقدام متجاوزانه از سوی اسرائیل با پاسخ سخت‌تری روبرو خواهد شد.

 

 

آمانو با صالحی دیدار کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا