قزاقستان و هند به دنبال کرسی‌های بین‌المللی داوری کشتی‌ ایران

محمد مصلایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اینکه سال ۱۴۰۱ برای داوری کشتی ایران چطور بود؟ اظهار داشت: سال خوبی بود و ما توانستیم در همه مسابقات حداقل یک داور اعزام کنیم. امیدوار سال ۱۴۰۲ هم به همین منوال پیش برویم. تنها دغذعه ما کنترل درجه داوران بین‌المللی است که امیدوارم به نوعی حل شود.

وی درباره اینکه فدراسیون چه تدبیری برای این موضوع دارد، گفت: علیرضا دبیر به فکر است و اینطور نیست که نسبت به آن بی‌تفاوت باشد. می‌خواستند سپاهان کاپ برگزار شود که نشد. سپاهان همکاری نکرد و مسابقه را از طرف آنها لغو شد. فدراسیون می‌خواست برگزار شود و حتی در تقویم اتحادیه جهانی هم جای گرفت. برای آنکه مسابقه‌ای وارد تقویم اتحادیه جهانی شود، باید از سال قبل عنوان کنند ولی با رایزنی فدراسیون وارد تقویم شد ولی به هر دلیلی که خودشان می‌دانند مسابقه برگزار نشد و یک فرصت از دست داوران ما رفت. امید داریم با برگزاری یکی دو مسابقه بین‌المللی در کشورمان این مشکل برطرف شود. این تنها دغدغه ما است.

مصلایی‌پور در خصوص برنامه‌های کمیسیون داوران در سال جاری تصریح کرد: بیشتر سعی در آموزش و به روز کردن داوران داریم. یکی از تصمیمات ما این است که از داوران ملی خصوصاً ممتاز در مسابقات کشوری بیشتر استفاده کنیم. باید آنها قضاوت کنند و امتحان‌شان کنیم تا اگر به نتیجه برسیم از داوران ملی و ممتاز در سطح کشور بهره بگیریم.

وی در مورد اینکه بعد از سال‌ها بار دیگر داوری کشتی ایران صاحب مدرس بین‌المللی شد، گفت: مرحوم خالدی آخرین مدرس ما در اتحادیه جهانی بود و در ۱۵ سال اخیر دیگر مدرسی نداشتیم. خداراشکر این کرسی کسب شد اما نکته مهم حفظ آن کرسی‌هاست. هم من و هم فدراسیون باید سعی کنیم این کرسی را از دست ندهیم چون آسیا تنها سه مدرس دارد؛ من، چانگ از چین تایپه و کوئیکه از ژاپن و کشورهایی مثل قزاقستان و هند که صاحب کشتی هستند، با رایزنی فراوان با اتحادیه جهانی کشتی به دنبال به دست آوردن این کرسی هستند. بنابراین حفظ کرسی مدرسی اتحادیه جهانی یک ضرورت است.

جلوگیری از خسارت مالی روزانه حدود ۴۰۰ میلیون به شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا