ضرورت بهره‌مندی از تخصص جوانان متعهد و انقلابی در حوزه‌های سنجش، پژوهش و تولید محتوا

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت بهره‌مندی از تخصص جوانان متعهد و انقلابی در حوزه‌های سنجش، پژوهش و تولید محتوا تأکید کرد.


به گزارش ایلنا، یوسف نوری در آیین تکریم و معارفه رؤسای «سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی» و «مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی» اظهار کرد: امروز مصادف با ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور و پیروزی انقلاب اسلامی است که به واسطه این انقلاب و به برکت جانفشانی شهیدان، از جمله: ۳۶ هزار دانش‌آموز و ۵ هزار معلم شهید، امروز ایران به عنوان یکی از ابرقدرت‌های جهان پا به عرصه نهاده و همچنان باقدرت درحال پیشروی است. 


نوری افزود: با پژوهش و مطالعه در سیره حضرت امام (ره) به این نتیجه خواهیم رسید که امام، بنده خدا بود و چون بنده خدا بود خداوند او را صاحب قدرت کرد و در دنیا به مقامی عظیم و بزرگ رسید. 


وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه خود می‌فرمایند: «با دلی آرام و قلبی مطمئن و ضمیری امیدوار، به دیدار حق می‌روم»، بیان کرد: انسان وقتی به اطمینان قلبی می‌رسد؛ جایگاهی پیدا می‌کند که می‌شود او را خدا صدا زد. ذکر خدا در دل انسان، آرامش را ایجاد می‌کند و امام (ره) و نیروهای راستین ایشان، اینگونه بودند. 


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: «نظام تعلیم و تربیت امام خمینی (ره)» و «نظام حکومت داری» ایشان یک حرکت آگاهانه و جدی بود که هم مردم و هم حکومت در آن ذی‌نفع بودند و به هر دو اهمیت داده می‌شد و هر یک شاخص‌های مربوط به خود و جایگاه خود را دارند، لذا اگر ما هم در نظام تعلیم و تربیت که ذیل نظام اسلامی است، الگویی اسلامی و بومی طراحی کرده و براساس آن پیش برویم، نظام تعلیم و تربیت کارآمدی خواهیم داشت و مطمئن باشیم که هرجا از الگوهای غیراسلامی و بیگانه استفاده شده است به ناکارآمدی رسیده‌ایم. 

افراد مسلح ناشناس 3 نفر را در فنوج به قتل رساندند
هم اکنون بخوانید


عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، تلاش کنیم تا از جوانان متعهد و انقلابی در حوزه‌های پژوهشی و تولید محتوی با نظارت استفاده کنیم. 


وی گفت: در حوزه مرکز سنجش، باید این مرکز علاوه بر سنجش به «پایش» هم بپردازد، برای مثال در حال حاضر، موضوعاتی مانند: رتبه‌بندی معلمان و شرایط همکاران فرهنگی حائز رتبه در این طرح، شاخص‌های شایستگی مدیران مدارس برای ارتقای کیفیت علمی، آموزشی و تربیتی مدارس، زیرساخت‌های حذف کنکور و آثار آن بر دانش‌آموزان، جزو موضوعاتی است که باید پایش شود. 


نوری در پایان گفت: این موارد توقع و انتظارات سند تحول بنیادین از دستگاه تعلیم و تربیت است و باید به صراحت و دقت پیگیری و مطالبه شود.


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا