فشار کار را برای پرسنل درمان دوچندان نکنید

براساس اعلام روابط عمومی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک، آتش پاد دوم آقازیارتی در آستانه فرا رسیدن شب چهارشنبه پایان سال اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا، شهروندان و پرسنل مراکز درمانی را به زحمت انداخته و با در نظر گرفتن اینکه در ایام پایانی سال و چهارشنبه سوری قرار داریم، انتظار این است که مردم از رفتارهای پُر خطر خودداری کنند، در خانه بمانند و رنج و زحمات کادر درمانی بیمارستان‌ها و آتش نشانان را دوچندان نکنند.

وی با بیان اینکه آتش نشانان طی چندین شب اقدام به میکروب زدایی و ضد عفونی کردن معابر سطح کرده اند، افزود: امیدواریم با راه اندازی یک پویش برای جلوگیری از رفتارهای حادثه‌ساز در چهارشنبه پایان سال با عنوان ” نه به چهارشنبه سوری خطرناک و خروج از منزل ممنوع” و اجتناب از رفتار پرخطر در این شب، قدردان زحمات و اقدامات کادر درمانی و کسانی که در دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی، جان خود را برای سلامت هموطنان به خطر انداخته‌اند، باشیم.

وی تاکید کرد: کادر درمانی اکنون تمام همت و تلاش خود را معطوف به شکست بیماری کرونا کرده اند و نباید در شب چهارشنبه پایان سال با اقدامات خطرناک، کار این عزیزان را دو چندان و آنها را خسته‌تر کنیم، لذا از شهروندان می خواهیم جهت حفظ سلامتی خود و پیشگیری از ویروس کرونا، امسال در کنار خانواده در منزل بمانند.

رئیس سازمان آتش نشانی اراک از آماده باش کامل آتش نشانان در شب چهارشنبه پایان سال خبر داد و گفت: طی اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی های انجام شده علاوه بر آماده باش ۱۱ ایستگاه آتش نشانی در شب چهارشنبه پایان سال، چندین اکیپ ویژه با ۱۸۰ نفر از آتش نشانان و ۳۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش نشانی و ۴ دستگاه موتورسیکلت برای سه شنبه پایان سال، در سطح شهر آماده باش خواهند بود.

کرونا ۹خانواده دیگر کردستانی را داغدار کرد
هم اکنون بخوانید

وی با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از حوادث تلخ احتمالی، نیروهای آتش نشانی در سطح شهر اراک و نقاط پرتردد مستقر خواهند شد، ادامه داد: برای تأمین ایمنی شهروندان و همیاری با آنان در شب چهارشنبه پایان سال، ناوگان خودرویی و آتش نشانان در نقاط مختلف سطح شهر اراک از ساعت ۱۵ روز سه شنبه ۲۶ اسفندماه تا پایان این مراسم آماده خدمت رسانی هستند.

آقازیارتی، تصریح کرد: در این روز، مدیران عملیاتی آتش نشانی با خودروهای سازمانی به طور مستمر در خیابان ها و معابر به گشت زنی پرداخته و وضعیت ایمنی نقاط مختلف شهر را تحت کنترل قرار می دهند.

وی گفت: از هفته گذشته تاکنون، دو مورد حادثه انفجار منزلی مسکونی در اراک داشتیم. در این حوادث چهار نوجوان مشغول ساخت ترقه‌های دست ساز بودند که این کار موجب بروز انفجار و مصدومیت سه نفر از این افراد شد و با توجه به نگرانی موجود مبنی بر اینکه برخی نوجوانان به دور از چشم والدین دست به انجام اینگونه اقدامات خطرناک بزنند، لازم است خانواده‌ها مراقبت خود را در این زمینه افزایش دهند.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز حوادث چهارشنبه آخر سال ۹۸ از یک ماه گذشته مکاتبه‌هایی با اتاق اصناف و اتحادیه‌های خاص مانند صنف رنگ فروشی و … انجام شده که از فروش تجهیزات مورد نیاز ساخت ترقه دست ساز، جدا خودداری شود.

آقازیارتی در پایان تصریح کرد: از عموم شهروندان درخواست می شود ضمن رعایت نکات ایمنی، در هنگام بروز هر گونه حادثه ای، سریعا مراتب را به سامانه ۱۲۵ یا نیروهای آتش نشانی مستقر در سطح شهر اطلاع دهند و در صورت مشاهده خودروهای آتش نشانی حین اعزام به ماموریت، مسیر را برای تردد این خودروها باز نگه دارند.

آغاز تحقیقات روسیه درباره علت مرگ صدها فُک
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام    

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا