به گزارش ایسنا، برای جلوگیری از ارسال پیامکهای تبلیغاتی، راههای مختلفی از جمله استفاده از سامانه #۸۰۰* که برای ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی از طریق سامانههای ارسال پیام کوتاه و با سرشمارههای مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال میشد، ایجاد شد.
پس از مسدود شدن سرشمارههای پیامکی، تبلیغات از طریق خطوط شخصی به روشی رایج تبدیل شد و پس از آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه ۱۹۵ را برای مقابله با پیامکهای تبلیغاتی که با شمارههای شخصی ارسال میشوند، راهاندازی کند.
بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زمان مسدود کردن پیامکهای مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع شده به دلیل مزاحمت پیامکی را اعلام میکند که طبق این آمار تا کنون، ۳۵۴ هزار و ۵۳ خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است. این در حالی است که آمار خطوط قطعشده تا فروردین ماه، به ۳۴۵ هزار و ۷۱۰ رسیده بود.
کاربران در صورت مواجهه با پیامکهایی که اقدام به ارسال پیامکهای تبلیغاتی با شماره شخصی میکنند، میتوانند شماره مورد نظر را به سامانه ۱۹۵ ارسال کرده تا روند مسدود کردن سیمکارتهای مزاحم را تسریع کنند.
انتهای پیام