شرایط برای گسترش بازار کالاهای ایرانی فراهم شده است

عباس آرگون در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما در سال های گذشته به دلیل نبود توجه لازم به تولید و برخی مشکلات اقتصادی، توجه همه جانبه‌ای به تولید نداشتیم و همین موضوع باعث شد بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی کشور، عملا با تمام توان خود کار نکنند.

به گفته وی، با توجه به اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی که در ماه‌های گذشته در مسیر حمایت از تولید داخل شکل گرفت و پس از آن با آغاز تحریم‌ها و محدود شدن واردات کالاهای مصرفی ادامه پیدا کرد، فضایی جدید را برای گسترش بازار کالاهای ایرانی ایجاد کرد که این امر می‌تواند به افزایش اشتغال و بهبود عملکرد واحدهای تولیدی کمک کند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه برای تکمیل این فرایند باید برخی مقدمات مهم اجرایی شوند، تصریح کرد: در وهله اول باید توجه کنیم که محدودیت واردات باید به حوزه کالاهای مصرفی مربوط شود و محدودیتی در حوزه مواد اولیه کارخانجات ایجاد نشود، زیرا در صورت نرسیدن مواد اولیه، استفاده از تمام ظرفیت‌های تولیدی داخل کشور ممکن نخواهد بود. از سوی دیگر کاهش موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار اهمیت فراوانی دارد.

آرگون ادامه داد: در کنار آن، بحث کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده کالاها نیز موضوع مهم دیگری است که باید در دستور کار قرار بگیرد و به این ترتیب امکان رقابت کالاهای ایرانی با محصولات خارجی افزایش پیدا کند.

به گفته وی، برای گسترش بازار کالاهای داخلی، قطعا موضوع توسعه صادرات غیرنفتی اهمیت فراوانی دارد و باید با ارتقای کیفیت و بهینه‌سازی فرایند تولید، بازار کالاهای تولید داخل را گسترش دهیم.

شهرک‌های صنعتی به منابع آب و برق پایدار متصل می‌شوند
هم اکنون بخوانید

بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری در پاییز سال جاری در قیاس با فصل مشابه سال قبل، با کاهشی ۱.۲ درصدی به ۱۰.۶ درصد رسیده است.

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 15 =

دکمه بازگشت به بالا