دبیر هیات عالی نظارت بر سیاستهای کلی نظام از تدوین الگوی ایرانی کمکهای مردپی در بحران کرونا خبر داد و گفت: به سمت برند سازی الگوی ایرانی باید حرکت کنیم.
به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، علی آقامحمدی روز یکشنبه در ششمین نشست کارگروه ارزیابی رسانهای مدیریت بیماری کرونا در وزارت کشور، گفت: با توجه به درخواست چندین کشور برای بهرهگیری از تجارب موفق ایران در بحران کرونا و استفاده موثر از ظرفیت های مردمی در این زمینه، مقدمات تدوین مدل و برندسازی آن آغاز شده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما باید به سمت برند سازی الگوی ایرانی در سطح جهانی حرکت کنیم.
وی افزود: با هماهنگی های انجام شده میان تمامی دستگاهها، ما موفق به مهار و مدیریت ویروس کرونا در کشور شده ایم و برای ادامه این روند، نیازمند انسجام و نظم میان بخشی و بین بخشی هستیم.
آقامحمدی همچنین با اشاره به اهمیت محله ها و مساجد در مدیریت بحران های کشور گفت: در کشور از حادثه ای به حادثه دیگر می رسیم و برای همین همواره باید آمادگی لازم را داشته باشیم. از این منظر، باید برای حل بحران ها، محله محور باشیم و مسجد پایگاه کلیدی آن باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به نقش تاثیرگذار روحانیت و ستادهای ائمه جمعه در امر مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: روحانیت در جامعه ما مرجع است و شاهد هستیم که این قشر همواره نقش میانجی را در حل اختلافات و رفع مشکلات در کشور ایفا میکند.
آقامحمدی تصریح کرد: باید درسهایی را که از بحران کرونا گرفتیم و نقشی که هر یک از نهادها و گروه های جامعه در حل آن داشتند، به خوبی تدوین و تبیین کنیم تا در آینده بتوانیم از این تجربیات بهره بگیریم.