تشکیل کمیته فرهنگی برای کم کردن آسیب‌های سفر

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، ولی تیموری در چهلمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که امروز (سه‌شنبه ۲۱ خردادماه) با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد و بخش خصوصی گردشگری، درباره دستورالعمل “ساماندهی و ارتقای عملکرد ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر  در تابستان ۹۸” برگزار شد، گفت: «با وجود شرایط اقتصادی فعلی، مردم سفر را در سبد خانوار خود دارند، چراکه معتقدند سفر نشاط و شادابی لازم را در انسان به وجود می‌آورد، اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، فرهنگسازی سفر است.»

او با بیان این‌که تشکیل کمیته فرهنگی ذیل ستاد سفر نقش موثری در مدیریت سفرها و فرهنگ‌سازی این زمینه ایفا خواهد کرد، افزود: «تمام دستگاه‌های عضو ستاد می‌توانند در حوزه فرهنگسازی سفر همکاری داشته باشند، اینکه چگونه سفر کنیم که آثار منفی آن به حداقل و آثار مثبت آن به حداکثر برسد، سفرهای داخلی ما امروز در حد بالایی است اما متاسفانه سفرها، تاسیسات گردشگری را درگیر نمی‌کند.»

معاون گردشگری ادامه داد: «دستگاه‌هایی که اعتماد نو به نقل از برنامه‌ و اقدامات فرهنگی دارند می‌توانند در این بخش ما را کمک و همراهی کنند تا فرهنگ سفر را در کشور گسترش دهیم، باید در کنار این زحمات و خدمات، سفرهای اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌شده و با کمترین آسیب به جوامع محلی اتفاق افتد.»

تیموری اضافه کرد: «اگر این روند اصلاح شود، کم‌رونق بودن فعالیت‌ها در حوزه تاسیسات گردشگری را شاهد نخواهیم بود، گردشگران داخلی به میزانی هستند که می‌توانند چرخه اقتصاد ما را پررونق نگه دارند، اما متاسفانه سفرها انفرادی است و فعالان بخش خصوصی گردشگری کمتر دخیل هستند.»

برنامه‌های نوروزی فیلیمو اعلام شد
هم اکنون بخوانید

او افزود: «زمانی که سفر انفرادی است آسیب‌ها هم بیشتر می‌شود، چراکه فرصت برای اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی و توزیع درآمد حاصل از گردشگری از متولیان گرفته می‌شود، همچنین آسیب‌های اجتماعی سفرهای انفرادی هم بیشتر است، متاسفانه تمام خدمات و مزایای صنعت گردشگری تحت‌الشعاع این آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد.»

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: «اگر ما بتوانیم سفرهای اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌شده را تدارک ببینیم به نفع مردم خواهد بود و آسیب‌های سفر نیز به حداقل می‌رسد، بسته‌های سفر باید ویژگی‌ها و مزیت‌هایی داشته باشد که مردم به استفاده از آن تشویق شوند، و دستگاه‌ها و بخش خصوصی گردشگری باید در این زمینه همراهی و همکاری داشته باشند.»

معاون گردشگری یادآور شد: «سفرهای تابستانی آغاز شده و هماهنگی‌ها برای افزایش سطح کیفی و کمی خدمات یک نیاز ضروری است.»

او ادامه داد: «هر گردشگری باید قوانین و مقررات کشور و مقصد سفر را رعایت کند؛ گردشگری به هیچ عنوان رفتارهای هنجارشکنانه را تایید نمی‌کند.»

تیموری اظهار کرد: «ارائه خدمات در حوزه حمل‌ونقل و اقامت با قیمت حداقلی مردم را به استفاده از بسته‌های سفر مشتاق می‌کند، همچنین با این اقدام می‌توانیم از ازدحام و ترافیک در ایام تعطیلات در برخی مسیرها جلوگیری کنیم و به این ترتیب سفر در ایام سال توزیع می‌شود.»

در این نشست اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نظرات و پیشنهادات خود را در مورد دستورالعمل ارتقای خدمات ستاد ارائه کردند. همچنین  مقرر شد دستوالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه تابستان ۹۸ در طول یک هفته از سوی دستگاه‌های عضو ستاد، بازبینی و پس از آن تصویب و ابلاغ شود.

داستان موزه‌ای‌ که به گفته‌ی مدیرش؛ هر کجایش دست می‌گذاریم، فرومی‌ریزد/ اگر موزه را بکوبیم و پاساژ بزنیم، بهتر است...
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا