افزایش خانه‌های میزبان زوار ایرانی در اربعین

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید حسینی رئیس کمیته «لواء الخدمه الحسینی» که با بسیج مردمی خانه‌های شخصی را برای اسکان و پذیرایی از زائران آماده می‌کند، در کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین که امروز، سه‌شنبه ۲۱ خرداد ماه در شهرداری تهران برگزار شد، از افزایش شمار خانه‌هایی خبر داد که با توجه به شدت گرما، امسال تعدادشان افزایش می‌یابد.

او به مسئولان ایرانی حاضر در این نشست نکاتی را درباره هجمه‌های تبلیغاتی علیه ایران متذکر شد و گفت: در عراق تبلیغاتی علیه ایران می‌شود. پیشنهاد می‌کنم امسال کمیته مشارکت‌های مردمی ایران و اقدامات آن را در اربعین بیشتر نمایان کند.

حسینی انتقادی که در نشست سال گذشته این کمیته مطرح کرده بود را بار دیگر تکرار کرد و افزود: با وجود حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و دولت ایران در ستاد اربعین، به نظر می‌رسد این ستاد مردمی نیست. این حساسیت مردم عراق است که می‌خواهند اربعین همچنان مردمی باقی بماند.

حسن پلارک، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین در پاسخ به این انتقاد، گفت: تمام امکانات اربعین از سوی مردم آماده می‌شود و این ستاد مردمی است. دولت و مردم ایران هم یکی هستند.

حسینی که ریاست اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق را با ۱۲۰ شبکه به عهده دارد، تاکید کرد: گزارش تمام اقداماتی که ایران در اربعین انجام داده را می‌توانیم در رادیو و تلویزیون‌های عراق منتشر کنیم.

رئیس کمیته «لواء الخدمه الحسینی» که این کمیته را بازوی عراقی ستاد اربعین ایران دانست، اظهار کرد: بار این ستاد در تمام این سال‌ها بر دوش مردم ایران بوده و همیشه پول و امکانات اربعین از آن‌ها گرفته شده است، فکر می‌کنم بعد از ۴۰ سال کافی باشد و بهتر است جهان اسلام در اربعین مشارکت داده شود. با توجه به قوانین عراق، ایرانی‌ها نمی‌توانند در بانک‌های این کشور حساب باز کنند ما می‌توانیم شماره حسابی را به این منظور اختصاص دهیم و از مردم مسلمان در سراسر جهان دعوت کنیم برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین کمک کنند. عتبات به تمام مسلمانان جهان تعلق دارد.

انتقاد انجمن ویدیوی برخط از مقررات‌‌گذاری‌ها در این حوزه
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا