۹ ساعت تاخیر در پرواز تهران-فرانکفورت هواپیمایی هما!

یکی از مسافران این پرواز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه قرار بود پرواز شماره ۷۲۱ تهران–فرانکفورت هواپیمایی هما ساعت ۷:۲۰ صبح امروز انجام شود و ما از چند ساعت قبل به منظور انجام این پرواز در فرودگاه حاضر بودیم، گفت: متأسفانه زمانی که به حوالی ساعت پرواز نزدیک شدیم فهمیدیم که هواپیمایی در کار نیست و اعلام شد که احتمالاً پرواز با چهار تا پنج ساعت تأخیر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ساعت حدود ۱۱ صبح بود که خلبان به ما اعلام کرد مشکل در سیستم کامپیوتری هواپیماست و پرواز با تأخیری چند ساعته انجام می‌شود و این در حالی بود که هیچ گونه اطلاع رسانی به مسافران انجام نشده بود تا آنها دیرتر به فرودگاه بیایند و ساعات کمتری را به دلیل تأخیر در پرواز سپری کنند.

این مسافر پرواز مربوطه با بیان اینکه در نهایت ساعت ۱۶:۳۰ با هواپیمایی که از کلن به ایران آمده به فرانکفورت سفر می‌کنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه تأخیر در پرواز اعتراض مسافران را به دنبال داشت و به ما اعلام کردند که می‌توانیم انتقادات خود را به شرکت هواپیمایی ایران ایر مطرح کنیم تا اگر هزینه‌ای بابت جریمه در نظر گرفته شود آن را دریافت نمائیم.

به گزارش ایسنا، در صورت بروز تأخیر در انجام پرواز بر اساس ساعت پرواز مندرج در بلیت مسافر اقداماتی باید توسط شرکت‌های هواپیمایی انجام شود که شامل اقدامات عمومی و خصوصی است. در اقدامات عمومی تعریف شده آمده است که نماینده شرکت هواپیمایی باید با حضور در میان مسافران، با متانت و احترام نسبت به اطلاع‌رسانی صحیح در خصوص پرواز اقدام کند و شرکت هواپیمایی نسبت به اطلاع‌رسانی از طریق سیستم اطلاعات پرواز به صورت مستمر فعالیت نماید.

نماینده مردم شیراز خواستار افزایش نظارت وزیر صمت بر روغن و مرغ شد
هم اکنون بخوانید

در مورد تأخیرهای بیش از چهار ساعت نیز شرکت حمل‌کننده موظف است علاوه بر رعایت مفاد بند قبلی نسبت به جبران خسارت به میزان مقرر اقدام نماید و در صورت ابطال پرواز شرکت حمل‌کننده موظف است به استرداد کامل وجه و جبران خسارت به میزان مقرر عمل کند.

روابط عمومی هما در همین رابطه به ایسنا اعلام کرد:

درخصوص تأخیر پرواز ۷۲۱ “هما” در مسیر تهران – فرانکفورت به اطلاع می‌رساند علت تأخیر، آماده نشدن هواپیمای مورد نظر این پرواز و نیاز به زمان جهت جایگزینی هواپیمای دیگر بوده است و با توجه به اینکه هرلحظه امکان ترخیص هواپیما و انتقال آن به فرودگاه امام (ره) بوده، بنابراین از مسافرین این پرواز با صبحانه کامل، ناهار، ریفرشمنت، چای و آب معدنی پذیرایی به عمل آمد. لازم به ذکر است این پرواز با هواپیمای ایرباس ۳۳۰ در ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه انجام شد. روابط عمومی “هما” از مسافرین گرامی این پرواز بابت تأخیر ذکر شده عذرخواهی می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا