آتش‌سوزی بیمارستان گاندی/ مهار آتش و آغاز لکه‌گیری/ انتقال ۸۰ بیمار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در بیمارستان گاندی تهران خبر داد.

به گزارش اعتماد نو، سید جلال ملکی دراین‌باره گفـت: دقایقی پیش وقوع یک مورد حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی، واقع در خیابان گاندی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چندین ایستگاه را به همراه نردبام، تانکر آب و … به محل حادثه اعزام کرد.

وی با بیان اینکه عملیات آتش‌نشانان در این محل آغاز شده است، گفت: جزئیات تکمیلی در خصوص این حادثه اعلام خواهد شد.

آماده‌باش اورژانس درپی حریق بیمارستان گاندی

همچنین، محمد اسماعیل توکلی، رئیس اورژانس استان تهران که در محل حادثه حضور داشت، از آماده‌باش نیروهای اورژانس درپی این حادثه خبر داد و گفت: اورژانس تهران در سطح شهر تهران به حالت آماده‌باش درآمده است. همچنین دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس نیز به بیمارستان گاندی اعزام شده است.

تخلیه بیمارستان گاندی

۱۹:۳۰ – رئیس بیمارستان گاندی نیز از تخلیه این بیمارستان خبر داد و گفت: هنوز گزارشی از آسیب وارد به این بیمارستان ندارم. اما حریق از ضلع شرقی بیمارستان آغاز شده است. در حال حاضر نیز مشغول تخلیه بیمارستان هستیم و در صورت نیاز بیماران به بیمارستان‌های دیگر منتقل خواهند شد.

انسداد خیابان‌های منتهی به بیمارستان گاندی از سوی پلیس

۱۹:۴۰ – سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از اعمال محدودیت ترافیکی در اطراف بیمارستان گاندی خبر داد و از مردم خواست که از حضور در معابر منتهی به این بیمارستان پرهیز کنند.

مومنی دراین‌باره گفت: درپی وقوع حریق گسترده در بیمارستان گاندی عوامل پلیس راهور در معابر منتهی به این بیمارستان در خیابان گاندی و خیابان ولیعصر در محدوده توانیر اعزام شده و نسبت به مدیریت ترافیک اقدام کردند.

وی با بیان اینکه محدودیت های ترافیکی در اطراف بیمارستان گاندی اجرا شده است، گفت: در همین راستا در مسیر جنوب به شمال خیابان ولیعصر از تقاطع بهشتی تا میدان ونک محدودیت تردد اجرا شدند. همچنین در مسیر شمال به جنوب خط ویژه اتوبوس بی‌آرتی از میدان ونک نیز محدودیت ایجاد شده است.

معاون عملیات پلیس راهور با بیان اینکه در مسیر شمال به جنوب خیابان گاندی از خیابان دوم جنوبی نیز  ممنوعیت تردد ایجاد شده است، گفت: در مسیر جنوب به شمال خیابان گاندی از میدان آرژانتین هم ممنوعیت تردد اعمال شده است.

مومنی از شهروندان خواست که از تردد غیرضروری و تجمع در اطراف محل حادثه و معابر پیرامونی آن خودداری کنند.

تخلیه بیمارستان گاندی/ آسیبی به بیماران وارد نشده است

۱۹:۵۳ – پدرام پاک‌آئین، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که عملیات تخلیه بیماران از بیمارستان گاندی صورت گرفته و طبق اطلاعات اولیه هیچ آسیبی به هیچ بیماری وارد نشده است. او درباره حادثه آتش سوزی در بیمارستان گاندی گفت: ضلع شرقی بیمارستان دچار آتش سوزی شده و بر اساس اطلاعات اولیه هیچ فردی و هیچ بیماری آسیبی ندیده است.

جزئیات انفجار در پالایشگاه نفت تهران + اسامی قربانیان
هم اکنون بخوانید

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: چهار دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستکاه موتورلانس در لحظات اولیه در محیط بیمارستان مستقر شدند و عملیات تخلیه بیماران صورت گرفت.

 وی با تاکید بر آنکه بیماران به سرعت تخلیه شده و در بیمارستان‌های شهر تهران درحال توزیع هستند، گفت: همچنین تعدادی از بیماران که وضعیت پایدار و مناسبی داشتند در هتل مجاور بیمارستان اسکان داده شدند تا به بیمارستان دیگر منتقل شوند.

آماده‌باش هلال احمر درپی حریق بیمارستان گاندی

۱۹:۵۸ – صادق محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان از آماده‌باش این سازمان درپی وقوع حریق در بیمارستان گاندی خبر داد و به ایسنا گفت: به دنبال وقوع حریق گسترده در بیمارستان گاندی تهران، سازمان امداد و نجات آمادگی کامل برای پشتیبانی امداد و نجات از این حادثه را داراست.

وی با بیان اینکه پایگاه های هلال احمر استان تهران درحالت آماده باش کامل هستند، گفت: در صورت نیز امدادگران و تجهیزات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به محل اعزام و به‌کارگیری خواهد شد.

تشکیل پرونده قضایی درباره حادثه بیمارستان گاندی

۲۰:۰۲ – در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران، با دستور دادستان تهران، یکی از معاونین دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل حادثه حاضر شدند. همچنین در ارتباط با این حادثه و بررسی علت آن نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.

انتقال بیماران از بیمارستان گاندی با آمبولانس‌های اورژانس

۲۰:۱۶ – محمد اسماعیل توکلی، رئیس اورژانس استان تهران از انتقال بیماران حاضر در بیمارستان گاندی به وسیله آمبولانس‌های اورژانس خبر داد. وی که در محل بیمارستان گاندی حضور دارد، با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی گفت: درپی این حادثه اورژانس تهران در سطح شهر تهران به حالت آماده‌باش درآمده است. همچنین دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس نیز به بیمارستان گاندی اعزام شده است.

وی با اشاره به تشکیل جلسه فرماندهی و مدیریت بحران حادثه گفت: برابر تصمیمات اتخاذ شده، بنا شده تا عملیات تخلیه بیماران از بیمارستان گاندی و انتقال آنان به دیگر مراکز درمانی به وسیله آمبولانس‌های اورژانس انجام شود.

توکلی که فرماندهی عملیات انتقال بیماران از بیمارستان گاندی را برعهده دارد، افزود: در همین راستا نیز با اولویت بیماران حاضر در ICU و CCU و همچنین بیماران نیازمند مراقبت بیشتر عملیات تخلیه بیمارستان در حال انجام است.

رئیس اورژانس استان تهران گفت: در مواردی افرادی که بر روی تخت در حال خروج از بیمارستان بوده و ممکن است تصاویر آن نیز منتشر شود، نه مصدوم این حادثه، بلکه بیماران این بیمارستان هستند که اورژانس نسبت به تخلیه و انتقال آنان اقدام کرده است.

درخواست امداد هوایی برای اطفای حریق در مینی پالایشگاه بیرجند
هم اکنون بخوانید

انتفال ۸۰ بیمار از بیمارستان‌ گاندی به مراکز درمانی اطراف

۲۰:۲۵ – معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۸۰ تن از بیماران بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های اطراف منتقل شدند. سعید کریمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: با اقدامات انجام شده تاکنون با کمک عوامل اورژانس و دیگر امدادگران ۸۰ تن از بیماران بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های اطراف منتقل شدند.

وی ادامه داد: تا این لحظه هیچ بیمار ی آسیب ندیده است و هیچ فوتی بر اثر آتش سوزی در این بیمارستان نداشته است.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت این ۸۰ بیمار از بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های یاس، کسری و دی منتقل شدند بیماران آی سی یو نیز در حال انتقال هستند.

مهار آتش در بیمارستان گاندی/ حریق از «نما» شروع شده بود

۲۰:۳۰ – سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از مهار شعله‌های آتش در بیمارستان گاندی خبر داد.  ملکی در این‌باره گفـت: به محل اعلام خبر وقوع حریق در بیمارستان گاندی، چندین ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات و بالابرهای هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شده و عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی از قسمت نمای ساختمان آغاز شده و به دلیل جنس آن به سرعت پیش‌روی کرده بود، اظهارکرد: همچنین شعله‌های آتش از طریق نما به بخش‌هایی از داخل ساختمان نیز سرایت کرده بود. آتش‌نشانان در این شرایط و از چندین جهت عملیات خود برای اطفاء حریق را که در بخش شرقی ساختمان رخ داده بود، آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز به جستجو در طبقات پرداختند، گفت: قسمت شرقی ساختمان عمدتا مربوط به بخش هتلینگ و اقامتی این بیمارستان بود و از این رو بیماران چندان در معرض حریق قرار نگرفتند. با این وجود با کمک گروهی دیگر از آتش‌نشانان و همچنین عوامل اورژانس و کادر بیمارستان نسبت به تخلیه بیمارستان و انتقال بیماران اقدام شد.

ملکی ادامه داد: همزمان گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز اقدام به جستجو در طبقات بیمارستان کردند که درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد بیمارستان مورد جستجو واقع شده است.

وی درباره عملیات اطفاء حریق نیز گفت: می‌توان گفت که شعله‌های آتش به‌طور کامل در بیمارستان گاندی خاموش شده و تنها عملیات لکه گیری و تخلیه دود درحال انجام است. اما حضور و آماده‌باش آتش‌نشانان در محل همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + نه =

دکمه بازگشت به بالا