انصارالله: آمریکا و انگلیس دیگر نمی‌توانند از باب‌المندب عبور کنند

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن شامگاه دوشنبه چند ساعت پس از حمله این کشور به یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن، تهدید کرد نیروهای آمریکایی و انگلیسی دیگر نمی‌توانند از باب‌المندب عبور کنند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی این جنبش تاکید کرد نیروهای مسلح یمن درحال توسعه توانایی‌های موشکی خود هستند و به‌زودی غافلگیری‌هایی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه نیروهای آمریکایی و انگلیسی دیگر نمی‌توانند از باب‌المندب عبور کنند، گفت: ما وارد مرحلۀ جدیدی شده‌ایم و محور مقاومت، زمام امور را در منطقه به دست گرفته است. آمریکا هم از حمله به یمن پشیمان خواهد شد و بازنده خواهد بود.

در همین راستا، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن ساعتی پیش با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش این کشور یک ناو آمریکایی را در خلیج عدن با تعدادی موشک مناسب نیروی دریایی هدف قرار داد و هدف مورد نظر با دقت مورد اصابت قرار گرفت.

سریع در این بیانیه تصریح کرد: نیروهای مسلح یمن تمامی ناوهای جنگی آمریکایی و انگلیسی شرکت کننده در تجاوز به کشورمان را اهداف متخاصم در بانک هدف نیروهای خود می‌دانند.

وی در این بیانیه اعلام کرد پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس ناگزیر است و هرگونه حمله جدید بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

البخیتی افزود: یمن قادر به مقابله با آمریکاست و قواعد درگیری را تعیین می‌کند و مانع از عبور کشتی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌شوند.

این مقام انصارالله تصریح کرد: در عملیات قبلی نیروهای ما، یک کشتی جنگی آمریکا آسیب دید و آمریکا هم اعتراف کرد که دو نفر از نیروهایش ناپدید شده‌اند.

تعداد کشته های اوکراین ۳ برابر آمریکا در ویتنام است
هم اکنون بخوانید

شبکه خبری الجزیره ساعاتی پیش به نقل از یک منبع نظامی یمن گزارش داد که نیروهای انصارالله یک کشتی را در دریای سرخ هدف قرار دادند که عازم فلسطین اشغالی بوده است.

این منبع گفت که خدمه کشتی، توجهی به هشدارهای نیروهای یمن نداشتند و به همین دلیل این کشتی هدف قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا