عمان: اشغالگران باید از غزه خارج شوند

وزارت خارجه عمان تاکید کرد نوار غزه بخش جدایی‌ناپذیر از سرزمین‌های فلسطین است و اشغالگران باید از آن خارج شوند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا،  وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای گفت: ما اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی درباره کوچاندن فلسطینی‌ها از نوار غزه را قاطعانه رد می‌کنیم.

به نقل از الجزیره، این وزارتخانه افزود: نوار غزه بخش جدایی‌ناپذیر سرزمین‌های اشغالی فلسطین است که در قطعنامه‌های سازمان ملل به آن اشاره شده است و اشغالگران باید از آن خارج شوند.

همچنین وزارت خارجه فرانسه روز گذشته اعلام کرد: فرانسه اظهارات بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارائی و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل درباره کوچاندن فلسطینی‌ها را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه فرانسه از تل آویو خواست تا از چنین اظهارات تحریک آمیزی که غیرمسئولانه بوده و تنشها را تشدید می‌کند، دست بردارد.

وزیر خارجه مصر نیز روز چهارشنبه بر مخالفت کامل کشورش با هرگونه مظاهر کوچاندن فلسطینی‌ها یا نابودی مسئله فلسطین تاکید کرد.

پیشتر یک مسئول ارشد در کابینه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه تایمز اسرائیل گفت تل‌آویو در حال مذاکراتی با کشورهای متعدد برای پذیرش مهاجران از نوار غزه است.

وزارت خارجه آمریکا نیز روز سه شنبه تاکید کرد: ما به صورت شفاف اعلام کردیم که غزه، خاک فلسطینی است و خاک فلسطین باقی خواهد ماند.

 

صالح العاروری که بود؟ از عضویت در اخوان تا تأسیس عزالدین قسام
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا