آزمایش موفق سیستم موشک‌فریب

شرکت لاکهید مارتین برای اولین بار سیستم جنگ الکترونیک پیشرفته فریبنده موشک خود را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش اعتماد نو، لاکهید مارتین با موفقیت سیستم جدید خود موسوم به AOEW را با همکاری نیروی دریایی ایالات متحده در ایستگاه هوایی نیروی دریایی Patuxent River در مریلند آزمایش کرد.

لاکهید مارتین می‌گوید این آزمایش، اولین بار در توسعه این برنامه بود که سیستم در آن قادر به انجام آزمایش تعامل، نشان دادن توانایی جلوگیری از تهدیدات و تعیین کمیت عملکرد سیستم بود، در حالی که توسط پلتفرم هدف یکپارچه و کنترل می‌شد.

اگرچه سیستم جنگ الکترونیک بر روی بالگرد سیکورسکی MH-60R آزمایش شد، اما برای هر دو پلتفرم MH-60R و MR-60S  طراحی شده است.

دئون ویرگوتز از شرکت لاکهید مارتین گفت: سیستم AOEW یکی از پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین سیستم‌های جنگ الکترونیکی است که تا به حال توسعه یافته است. این سیستم یک نیروی چند برابر کننده برای ملوانان ماست که به آنها کمک می‌کند تا بدون شلیک حتی یک گلوله بر فضای نبرد مسلط شوند و آن را کنترل کنند.

وی افزود: این سیستم با قابلیت‌های تکاملی طراحی شده و کاملاً قابل برنامه‌ریزی است تا بتواند با تغییر چشم‌انداز تهدید، تکنیک‌های جدیدی را توسعه دهد، ارائه کند و به کار گیرد.

ارتش ایالات متحده پس از سال‌ها بی‌توجهی پس از جنگ سرد، تلاش می‌کند تا زرادخانه جنگ الکترونیک خود را دوباره تقویت کند.

دستکاری طیف الکترومغناطیس برای هدایت سلاح، ارتباطات دوستانه و سرکوب مشاهدات دشمن بسیار مهم است. انتظار می‌رود دسترسی به این منبع ارزشمند در درگیری‌های بالقوه با دشمنان نزدیک مانند چین یا روسیه و همچنین تهدیدات کره شمالی به شدت کمک کننده باشد.

باید دید آمریکا چه تصمیمی در مورد برجام می‌گیرد
هم اکنون بخوانید

سیستم پوسته‌ای AOEW، قابلیت‌های نظارت الکترونیکی و حمله پیشرفته را برای مقابله با تهدیدات موشکی ضد کشتی به نیروی دریایی ایالات متحده ارائه می‌دهد.

این سیستم در یک مجموعه مراحل برای توسعه و عملیات در تاسیسات لاکهید مارتین در سیراکوز نیویورک با موفقیت آزمایش شده است.

سیستم AOEW را می‌توان با سیستم‌های دیگر ادغام کرد و همچنین می‌تواند به طور مستقل یا با سایر سیستم‌ها روی کشتی‌ها و دیگر تاسیسات کار کند.

معماری AOEW برای استفاده از راه‌حل‌های معماری سیستم‌های باز طراحی شده است که مزایای متعددی مانند ارتقاء سریع، قابلیت همکاری، کاهش هزینه‌های چرخه عمر و توانایی درج سریع سخت‌افزار جدید را ارائه می‌دهد. این فناوری نوآورانه زمینه را برای ارائه قابلیت‌های مشابه در سایر وسایل،  از جمله کشتی‌های کوچک یا وسایل نقلیه هوایی و سطحی بدون سرنشین فراهم می‌کند.

برنامه AOEW این توانایی را دارد که کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده را قادر می‌سازد تا تهدیدات دریافتی را شناسایی کند و به آنها پاسخ دهند.

در سال ۲۰۱۷ زمانی که این برنامه برای اولین بار اعلام شد، لاکهید مارتین توضیح داد که سیستم AOEW می‌تواند به طور مستقل یا در ارتباط با حسگر نظارت الکترونیکی کشتی برای شناسایی موشک‌های ورودی، ارزیابی مسیر آنها و استفاده از تکنیک‌های مقابله با فرکانس رادیویی برای بازدارندگی آنها کار کند.

آزمایشات بیشتر مورد نیاز است

گزارش پایگاه The Drive می‌گوید برنامه AOEW که در سال ۲۰۱۱ آغاز شد، با هدف ایجاد، به دست آوردن و پیاده‌سازی چندین پلتفرم طولانی‌مدت پرتاب کشتی مجهز به محموله‌های فعال یا غیرفعال جنگ الکترونیک طرح‌ریزی شد. این پلتفرم‌ها با همکاری سیستم‌های جنگ الکترونیک برای بهبود حفاظت گروه‌های نبرد در برابر تهدیدات موشکی ضد کشتی فعلی و آینده کار می‌کردند.

طی روزهای آینده با سران گروه ۷ درباره تحریم روسیه گفت‌وگو می‌کنم
هم اکنون بخوانید

لاکهید مارتین قصد دارد در سال ۲۰۲۴ آزمایش‌های بیشتری را با بالگردهای نیروی دریایی ایالات متحده انجام دهد و قبل از تحویل اولین یگان‌های AOEW در سال آینده، بازخوردهای بیشتری بگیرد.

منبع: ایسنا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا