پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی برای لغو روادید با ۳۲ کشور

وزیر گردشگری پس از جلسه هیات دولت گفت: در جلسه امروز دولت پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی برای لغو روادید با ۳۲ کشور به تصویب رسید و این لغو روادید در مرحله اول است و پیشنهاد ما ۶۰ کشور بوده است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از فارس، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: سال‌هاست که دنیا، اتحادیه اروپا با ویزای شینگن یک یکپارچگی در حوزه ارتباطات و گردشگری ایجاد کرده است؛ اخیرا کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز یک چنین ویزایی برای خود تعریف کردند.

وی افزود: خیلی خوب است این دولت با تدبیر و شجاعت و تشخیص همه ضرورت ها و با استفاده از اهمیت گردشگری به این موضوع توجه کند؛ بنده بسیار تاکید دارم در مسئله گردشگری زیرا نگاه ما این است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در جلسه امروز دولت پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی برای لغو روادید با ۳۲ کشور به تصویب رسید و این لغو روادید در مرحله اول است و پیشنهاد ما ۶۰ کشور بوده است.

ضرغامی عنوان کرد: کشورهای بحرین، عربستان، امارات، روسیه، قطر، موریتانی، لبنان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، تانزانیا، اندونزی، ژاپن، سنگاپور، مالزی، برزیل، کوبا، ونزوئلا، صربستان، بلاروس و کرواسی از جملۀ این کشورها هستند.

وی تاکید داشت: با این اقدام با ایران‌هراسی و بسیاری از ترفندهای جبهه استکبار مقابله می‌شود.

 

واکنش مقام آمریکایی به گزارش شبکه صهیونیستی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا