کاهش نسبی دمای تهران از اواسط هفته آتی

اداره کل هواشناسی استان تهران برای روز یکشنبه (۱۹ آذر) افزایش نسبی دما و سه‌شنبه (۲۱ آذر) نیز کاهش نسبی دما پیش‌بینی کرد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از امشب (جمعه ۱۷ آذر) تا ظهر یکشنبه (۱۹ آذر) به دلیل عدم وزش باد قابل ملاحظه و سکون نسبی جو، در بعضی ساعات (بویژه عصر و شب) در نواحی پرتردد جنوب و مرکز استان، کاهش کیفیت هوا و انباشت آلاینده‌ها مورد انتظار است.

در بعضی ساعات عصر و شب یکشنبه (۱۹ آذر) وزش باد شدید در سطح استان و گاهی وزش باد خیلی شدید در نیمه جنوبی و نواحی مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود. همچنین فردا شب (شنبه ۱۸ آذر) و دوشنبه شب (۲۰ آذر) تا سه‌شنبه، افزایش ابر در نیمه شمالی و نواحی غربی (در پاره‌ای نقاط بارش پراکنده) مورد انتظار است.

شایان ذکر است برای یکشنبه (۱۹ آذر) افزایش نسبی دما و سه‌شنبه (۲۱ آذر) نیز کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

طبق این گزارش، آسمان تهران فردا (۱۸ آذر) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (۱۹ آذر) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۶-  درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آماده باش برای برف و سرما در تهران
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا